torsdag 21 juni 2007

Midsommar hälsningar....

Jaa nu är det dan före Midsommar afton...Jag hade inga färska jordgubbar att visa(det hör ju sommaren till liksom ) så jag visar mina fina vita Pelargoner istället...


Hoppas att kvällarna blir ljumma så att man kan slå sig ner här och ta en kvällsfika....


Den vita korgen har fått komma ut på bordet..kul att ändra plats på saker och ting...


Vita kuddar är väl inte så bra att ha utomhus..men dom gör sig bra på bild ....



Oooops...här har vi lilla Nisse och jag..vi önskar er alla en härlig Midsommar helg med mycket mat (och godis) och många skratt...vi syns efter helgen...
Kram Anette

43 kommentarer:

Spets och snor sa...

Glad midsommar på er också! Ät mycket gott och dansa en sväng runt stängen vetja!

johanna sa...

Hoppas att du oxå får en helt underbar midsommar...
kram johanna (vad fint du har på din uteplats..suck)
kramar

Brunkullan sa...

Där ute kommer ni få en underbar midsommar!!!
Ha det så bra:-)

Susanne

Anonym sa...

God midtsommer til deg også, utrolig koselig i hagen din!!

Stor klem til Nisse også, han er jo bare sååååå skjønn!!

Susanne sa...

Önskar en trevlig midsommar tillbaks. Gärna med lite sol och värme, det vore bra! :-)
Må så gott!

Spets och snor sa...

Ja visst är det tråkigt att någon retar sig på en... men det är väl kanske något man får räkna med när man bloggar. Tack för din snälla hälsning iallafall! kram Helena

♥ Pia... sa...

hej.....så söta ni vcar ihop....äh ..jag är alldelles för feg för att komma med på ild:)...Du...min dator har lite problem...så jag vet inte om det går att fixa nån bild eller överhuvudtaget blogga alls...DEN liksom låter så ...Tommy ..min gubbe... stänge av maskinen i morse ...så jag bara ska in till dej och titta sen så får jag jag stänga av den jag med....är rädd att den lägger av helt ..och då oopppsss ALLA mina bilder som jag inte sparat...som min son predikar över mej att jag ska göra....men du har fått till det med bilderna superfint...ha en trevlig me´sômmer som vi säger här och njut av sol ,sill, godis , nubbe? issch...och gubbar..menar jordgubbar:) blommor,goda vännerslag...och allt vad det bjuds...osså lilla Nise...så kom jag på: min kvällspromenad igår ,träffade 2 st westiedamer ..9år och 2år..så söta så...vi har setts någon gång förrut..men nu ska vi försöka träffas alla här i stan..för det har blivit väldigt många westiesar nu...kul..:)...men hej nu och ha det såååå gott i midsommar ....kramizzzar från mej och SELMA....PIA

Elzie sa...

Nej, håller med dig. Vitt är inte så bra att ha ute *s*. Har märkt det på mina ljusa dynor som jag har på soffan på altanen. Men, vad gör det? allt är tvättbart *s*.
Och så fick vi se lille Nisse med matte också. Han är så go den hunden.
Tänkte på en sak. Har ni mycket mygg nu? Hörde förra året att det ska vara värst före midsommar.
Ha en trevlig helg.
Kram Elzie

Skatan sa...

Hej! Så fint med de gamla utemöblerna. Ja, nog får det bli lite mindre kvällskallt om kallingarna skall åka av till midsommar...? Hua! Skönt att solen skiner i alla fall, då gör det inte så mycket att det är lite kyligt i luften. Hoppas du får en toppenskön helg! Kram.

Granne med Selma sa...

har suttit som en värpsjuk höna för att få läsa ditt midsommarinlägg. Tack! Nu kan jag gå och äta frukost *hihi*. Urtjusigt med vita kuddar, men de andra var ju bar så fina oxå. Själv ska jag försöka lnåpa ihop en stoldyna till dottern. Med volang *isch*.
Gla messömmer!
Kram Sussie

Anonym sa...

Åh, vad söt han är din Nisse :)

Trevlig midsommar!! Kramen

LustochLängtan sa...

Glad midsommar på er! ni var så söta på bilden..hoppas solen skiner på er där uppe oxså ,du har så jätte fint där ute på gården, vackert med allt det vita.. många blöta pussar från Dino till Nisse,
och trevlig midsommar :) Kram Anita

Anonym sa...

Önskar dig en alldeles underbar midsommar :)

Anonym sa...

Du har alltid så vackert omkring dig!!! Allt. Från hus och inredning och trädgård till du själv...
Suck, ack, blir inspirerad men kommer aldrig att lyckas få till det som du. ÄR alldeles för slarvig och "bohemiskt" för det.
Tänkte fråga om du kunde fota ett fönster till mig, så att jag kan detaljstudera överbrädan på fönstret. Tycker det skulle passa mitt hus som de förra ägarna satt så fula fönsterbrädor på. Eller fula, men menlösa. Har sett dåna som du har förut och tycker det är så fint och ser på nåt sätt genuint ut.
Om du ids!
Vill du inte visa det i bloggen kan du gärna mejla mig om du vill. persiljekvist@gmail.com

Glad midsommar!

Färjtorp sa...

Önskar dig också en skön midsommar med mycket godis =)
Vi hoppas på de där ljumma kvällarna!!

Kram Johanna

Anonym sa...

God midsommer til dig og din familie. I Danmark fjejre vi Sankt Hans på lørdag. Der ser hyggeligt ud i din have, der kunne jeg godt slå mig ned :-)

Anonym sa...

Vad gulliga ni är, bägge två!!!

Den uteplatsen bara vill man vara på. Min uteplats mot söder står inne i ladan just nu! En lång och tung, gammal kyrkbänk, som min man har skrapat och målat.
(Inte som jag - jag målar - och skrapar!)
Imorgon ska vi ta hjälp av alla gäster att gemensamt bära ut bänken och ställa den vid södra gaveln! Hoppas bara det inte regnar...

Kram / Pinglan :)

Interiørhuset sa...

Nydelige bilder du deler med oss i dag=) Den sittegruppen din ute er kjempe flott=) vakkert bilde av deg og din hund også! Ha en flott midsommar!

Anonym sa...

Jättemysigt! ..och va fina vita kuddar! Mysvovve! :) Ha en jätteskön midsommarhelg! Kram

Stina sa...

Så fint, som vanligt. Jättehärligt kort på lillnisse och dig. Puss

Eva Agnes sa...

Ni är för söta du och Nisse...
Tack för midsommarhälsningen. Själv har jag lagt vita kuddar i extrasängen som min vovve älskar att vältra sig i. Inte heller så lämpligt. I alla fall inte när han har varit ute och sprungit sitt lopp i trädgården...hi hi
Kramar Eva Agnes

hulukvarn sa...

Vilken söt stolt vovve! Härligt arrangemang!! Kramar

Anna sa...

Jättefina pelargoner du har! Och så fint arrangerat i söta korgen!

Jag bara älskar din utegrupp! Den är så himla fin! Det skulle verkligen vara mysigt att slå sig ner där och ta en fika!

Vackra kuddar också och gullig bild på dig och din söta Nisse:)

Jag önskar er en härlig midsommar!
Kram
:)Anna

Anonym sa...

Ha, en trevlig midsommar!
/S

Anonym sa...

Så fina bilder! Trevlig midsommar!

johanna sa...

Hej anette..jag använder ingen stomme jag bara lägger dom omlott..kul att du tyckte den var fin..kram

Anonym sa...

Många tror att jag gift mej med en arab, eller så. (Det hade i och för sig varit trevligt, men...)

Det var alltså blonda familjen som bodde i Mellanöstern, och det skulle i sig kunna vara ämne för en alldeles egen blogg... Men det är för personligt för att läggas ut på nätet hur som helst.

Vi pratar i alla fall flytande arabiska. Så, här kommer glad midsommar:
A'iid sa'iid!
Pinglan :)

Egentligen blev jag inte så bra på kortet, men resten av familjen blev det. Det var ju några år sedan barnen var såhär små...

Marie sa...

Åh, nu har den fina vita korgen fått komma ut till dom vackra trädgårdsmöblerna. Hos dig hade jag gärna fikat.

Ha en trevlig midsommar.
Kram Marie

Hem & Harmoni Marie sa...

Vilka fina bilder! :) Ha en fin midsommar! Kram Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Vita pellisar slår jordgubbar!! Sån vacker vit korg de stod i. Så mysigt, jag skulle gärna ta en kopp kaffe,te, ett glas vin el vad f-n som helst för att få sitta ned i din vackra trädgårdsgrupp och njuta en stund! ; ) Å vilket rart par du och Nisse här, en riktigt fin och trevlig bild man blir glad av!! Ni är så söta!! Ha en jättebra midsommar med dina tvåbenta och fyrbenta familjemedlemmar!! Mari.

♥ Pia... sa...

hej...nu är jag här igen...min dator låter lite mindre nu...så håller tummarna att den inte brakar ihop innan sonen kommer hem och bränner ner bilderna åt gamla mam...min vana trogen så ..förstorar jag bilderna när det går...så även din med dej och Nisse...vad ung du ser ut..kom jag på då...inte en dag över 38 :)...ja ni var för söta ihop...idag har jag och dottern varit i ett av dessa shoppingcentan som ploppar upp både här och där..köpt mammabyxor till henne och så naturligvis ...droooogs jag in i en av alla dessa inredningsaffärer som åxo ploppar upp...där så fann jag en fil defer...hmmmm...brödkorg:)!!!..men den ska jag ha till klockan ...får väl se...och så har jag varit och plockat pinfärska obesprutade jordgubbar ...till mej och dottern som inte får äta dessa signumbesprutade gubbar... plockade även ängsklockor och prästkragar...och nu REGNAR DET...fyyyy...va synd... det blir till att sitta under tak då ..ha det så trevligt hos syrran..nubben hoppar jag över..gillar inte ren sprit...nääää...men det finns annat:)...PIA

Anonym sa...

Vita pellisar passar lika bra! Trevlig midsommar!!

♥ Pia... sa...

ha....nu är jag vaken...men int...f-n skiner sola här ...nääänä..regntunga skyar...var än jag går...men hppat finns...ska dricka en stor kopp kaffe nu...ha det så gott.....hur många gånger om dan skriver jag de tro??!!:)äh va ä en kråkspark mot en albatrossspark(den största fågel jag kunde komma på:mot din lilla kråka....bah...ingenting...hihi...nää...heeej....Pia & SELMA)

elin1976 sa...

Ønsker deg en fantastisk midtsommer aften.
Masse klemmer fra Elin:O)

På min gatan i stan sa...

Det var väldigt fint!!! :-)

Hoppas att du har en trevlig midsommar!!!

Kram Martina

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Glad midsommar! vad fin fågelburen var vid din utemöbel var har du fått tag i en sådan skönhet! kram

MODERN COUNTRY sa...

Ha en nydelig midsommer og kos deg i din sommerlige nydelige hage! Nå drar vi til Norge på ferie, joepie!Ha det godt til neste bloggetreff!Aina :)

Katarina sa...

VIlken fin bloggsida du har, supermysig :)
Hoppas ni hade fint väder nu i midsommarhelgen så ni fick sitta i den fina vita möbeln.

Ha det så gott.


Kikar gärna in här fler gånger:)

Granne med Selma sa...

Var bara tvungen in och kika lite igen. Alltid lika trevligt!
Kram sussie

Husbilsresan sa...

Vilka vackra trädgårdsmöbler....och dom vita pelargonerna och kuddarna passar så bra ihop med möblerna.
Va´go´han är lilla Nisse *myyyys*
Ha en skön vecka!Kram!

Katarina sa...

Ville kika in till dig i kväll, du har en sån fin sida ju o det va så skoj att du varit hos mig oxå :)
Ser att du älskar pärlsspont, när vi renoverade vårt kök så rev vi ner en på 50-tals byggd skåpvägg , där bakom fanns förutom 1 meters tomrum en alldeles underbar pärlspont vägg från början av 1900-
talet.

Skall ta kort o lägga på min sida så får su se om du vill;)

Ha en trevlig kväll o du.. hälsa din lilla Nisse, en riktig liten charmör tror jag:)

Spets och snor sa...

Du har minne du bruden! Hihi...kram Helena

n o r d i n g å r d e n sa...

Tjingeling i din vackra trädgård!! Hoppas du haft en riktigt skön helg med Nisse & Co!! Jo den där hyllan, är ny, trodde först den var gammal men så är icke fallet, dansk, tror det är Nordal, vet inte om det finns flera storlekar.... Ha det gott, vi ser fram emot ditt nya inlägg i morgon! ; ) Mari.