fredag 9 maj 2008

Våren hos oss i Norr !

Den här bilden på trädgårdsmöblerna är tagen förra året, vid Midsommartiden ungefär...just nu är det för kallt att sitta ute här. Jag tänkte visa lite bilder hur det ser ut hos oss i Norr, många har ju frågat om vi har snö kvar...

För två dagar sen så gick Älven här, isen bröt upp och åker iväg...men ni ser att det finns snö kvar ännu...Bilden har jag fotat i glasverandan...

Den här bilden tog jag igår , ser ni där i hörnet, vi har i alla fall tagit ut trädgårds möblerna !


Kommer ni ihåg, så här såg det ut i Påskas , nog är det skillnad !
Så våren och värmen kommer hit sakta men säkert, men vi ligger lite efter er där i södern...det dröjer ett tag till innan jag kan börja påta i trädgården jag också !
Det är Fredag idag !! Ha det så bra alla Kram Anette

65 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så fint läge ni hade på huset, nära vattnet :)

Jo, det är ju ett tag kvar till våren, men vi hade ju varma dagar här förra helgen eller när det nu var! :)

Solsjö - Under en vind sa...

NI bor ju så vackert!! Jag hoppas att helgens solväder här i söder når upp till er också så att den sista snön ger upp!

Här har varit en underbar vecka! Igår var vi vid sjön med fritids och grillade, barnen doppade tårna i sjön! Men där var flera andra som badade redan!

I helgen väntar grillning, en tur till plantskolan för en del nya växter och förhoppningsvis långa stunder i solstolen....ler.....

Önskar dig en riktigt mysig pingsthelg! Stor kram!

My Lovely Things sa...

Godmorgon vännen!!

Jag fashineras ständigt av vilka skillnader det är i vårt land..har alltid vetat det men inte riktigt tagit det till mig..Nu ser man jui verjkligen kontrasterna när man har fått så goa bloggvänner som dig upp i norr!!

Tänk här nere blommor löjtnadshjärtana för fullt alla träd är gröna och ogräset växer..oj vilken skillnad..Men det börjar ju i alla fall hända lite i naturen hos er ..
När brukar våren komma till er???

Mannen och jag ska vara barnfria i helgen..åka till goa släkten i Danmark..till strandvägen bestämt..sk abli så härligt..sol grillning..promenader åh vad härligt..
Ha det så gott..
kram anna

Handplockat sa...

Halloj snygging
härligt m fredag idag ska vi tapetsera om köket när jag kommer hem från jobbet
jag har hittat en länk som jag tror du skulle GILLA kika in till mej så hittar du dit

Jag är sååå sugen på att ta mej en tripp förbi er till veckan men jag vet inte om jag hinner om jag är duktig i helgen så kanske .....

ha en toppen fredag =)

tjingeling

My Lovely Things sa...

hej!!

jo då jag knåpade ihop ljuspåsen och strök på dokumentet..tyckte den passade så bra på den gamla skänken...

Jo vi har skor över allt med..tänk dig 4 slarviga barn..skor väskor jackor..

men de måste ta med sig väskorna ner de har en liten hall utanför sina rum där kan väskorna hänga...

Men sen skänken kom fram så har det vart betydligt bättre ordning..

ha det gott..
kram anna

Cecilia sa...

Hej hopp! Vilket underbart läge ni bor på, alldeles brevid älven!

Här i mitten av sverige lovas det varma temperaturer i helgen, typiskt att man ska jobba....
....men men , det blir nog fler dagar!

Ha en bra helg!
Kram Cecilia

Vardagslycka sa...

Go´morgon Anette!
Ja, det är fashinerande (stavas det så?) vilka skillnader det är! Vilket fint läge ni har när ni bor så nära älven. Här var det riktig sommarvärme igår och det ska visst hålla i sig. Yngsta dottern ska konfirmeras i helgen och det är alltid kul om solen skiner då.
Idag blir det till att feja och dona inför det men en fredagsfika är förstås given!
Önskar dig en skön pingsthelg med massor av sol!
Kram, Carina

lottens vita och gröna sa...

gud vad härligt ni bor anette, tänk att ha älven så nära! ja tänk vilket avlångt land vi har...här håller björkarna på att spricka ut och idag skulle de visst bli 22 grader, man hinner liksom inte med...ha det gott vännen! varmkram lotten

Anonym sa...

Jag längtar också efter vår, har köpt massor med frön som jag längtar efter att få gräva ner i backen. Snaaart! Trevlig helg! :-)

Nettan sa...

Oj vilka kontraster vi har i detta avlånga land.
Här hade vi en rätt skön dag igår, solade som sagt " Solarium " ;0), blek svenne som en é, men glömde bort det sen & va i solen en bra stund på dagen.
Gissa om en på kvällen såg ut(fortf. med)som en kokt kräfta...*fniss*.
Hoppas eran lilla snö som är kvar försvinner snart =0)
Ha en skön Helg..
Kram Nettan

Ewa sa...

Ja, härligt att isen äntligen åkt.
Trevlig helg!

Kram
/Ewa

Vända blad sa...

Härligt med vår!! Ja det är en otrolig skillnad i vårt avlånga land just den här årstiden, men snart blommar det här också!
Trevlig helg!
Hälsn. Maria

Anonym sa...

Ja visst är det bra att älven har gått nu så närmar sig sommaren i alla fall, och idag är det riktigt skönt ute. Snart kan vi också börja påta i trädgården för visst är man lite avundsjuk när man läser alla bloggar från söder där det blommar i mängder.
Ha en bra fredag
Kram Susanne

Anonym sa...

Tänk Anette.... snart så sitter vi oxå i solen och har påtat klart i trädgården och bara njuter av ljumma ljusa sommarkvällar, mmm tänk dig sitta i adairondäck stolen med ett glas iskallt vitt vin och bara höra fåglarna kvittra.

Nu for jag iväg i mina drömmar..... men nog längtar man alltid, ha det bra i helgen.

Kram Pernilla

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!
Det ser ut att gå åt rätt håll med snön...
Bilden fråm förra sommarn ,ser så härligt inbjudande ut, så man förstår att ni längtar!
Här har det ju varit varmt i en hel vecka nu...kortbyxväder för barna...det är nästan för varmt mitt på dan(men man ska verkligen inte klaga)
Din påskbild såg faktiskt ut som påsken hos oss...det var det kallaste tiden i vinter!
men den sista tiden har allt bara exploderat i grönska!
Ha en härlig fredag, och ta nåt gott till fikat, det ska jag göra!
Kramis

Min Skattkammare sa...

Allt har sin skönhet, jag tycker faktiskt att det är vackert på hösten när löven faller av, det blir en annan bild av naturen.
Men vi behöver ju sol och värme så väl, den där perioden är lite väl segdragen, särskilt för er norröver. Men ljuset har vi.....visst är det ljuvligt på kvällarna!? Man ser ju vad man gör, allt går så mycket lättare och det känns som att dagarna är mycket längre! Och det är de ju.....fast ändå inte igentligen!!
Vad vackert med vatten så där inpå tomten!
Önskar dig en riktigt skön och fin pingsthelg, vännen!
Kram Kicki

Designe sa...

HÄrligt! Vi bor oxå vid en älv men har inte tomten så nära älven som ni.. Här har vi haft snöfritt lite längre och några blommor har kommit fram men plantering är det lite för tidigt för än! Ha en fin helg! Kram :)

Anneli sa...

Vilket underbart läge ni har för ert hus!! Och det är helt otroligt hur stora klimatskillnader det är i vårt land - hos oss känns det nästintill som högsommarvärme i dag...
-Din trädgårdgrupp är ju bara sååå fin!!! -Har du kommit över en gammal eller är den nytillverkad?
Den är precis i stil med vad jag är ute efter till en av våra uteplatser!!

Ha det gott i helgen!!
Kram

Anna sa...

Så skönt att våren äntligen har kommit till er också!

Ni bor verkligen vackert,precis vid älven...

Igår hade vi 30 grader varmt i solen hemma! Helt otroligt! Jag satt ute och solade till halv 8 på kvällen:)

Ha en härlig fredag!
Kram
:)Anna

Anonym sa...

Visst är det underbart nu när vi äntligen börjar få riktiga vårkänslor och det sakta men säkert börjar grönska även för oss här uppe i norr.

Snösmältningen kom igång lite väl hastigt vilket bidrog till översvämningar... men det blir bättre snart hoppas jag.

Du har verkligen underbart vackra trädgårdsmöbler.

Ha en trevlig helg !

Kram Kram

smultrongården sa...

Ni har ett speciellt tålamod, ni norrlänningar (kanske inte alla - en del vill att det ska gå undan...) måste säga att Örebro räcker gott för mig. Skulle kunna tänka mig betydligt sydligare breddgrader än det här till och med!

Men då har man ju inte dom här underbara årstiderna och det är ju himla mysigt.

Ha en riktigt skön helg!
Många kramar från mig

Useful Art sa...

Jag var uppe i Ångermanland förra helgen och där höll våren just på att bryta ut med porlande bäckar och krokusar i rabatten. Det är nåt speciellt me våren där uppe tycker jag, så håll ut, den kommer :)

Trevlig helg, själv ska jag ut och piffa lite på balkongen :)

Sara

vitating sa...

Fina bilder!
Jag visar oxå trädgårdsinlägg nu, kika gärna in får du se! Vi ska få 25 grader i helgen, det är sommar här! (bor på Ostkusten)
Trevlig helg!
Kram Maria

Randi sa...

Här bland bloggarna blir man tydligt medveten om hur avlångt vårt land är och därmed stora klimatskillnaderna.
Nu blommar äppelträden och syrenerna här i sydligaste Sverige och du har fortfarande snö!!!
Men du bor på en oerhört vacker och naturskön plats med älven inpå husknuten.
Önskar dig en skön pingsthelg med massa solsken!
Kram Randi

Anonym sa...

Hej Anette,
det er sa mange bra. Vi har her ikke sno. Vi har var (25 Grad C). Jeg vil gjere kommer i Juli til Kalix.
Kan jeg linker deg?
Mange hilsner fra Tyskland Barbara

Kamomilla sa...

Ja, du, det är ju nog skillnad! men du har allt framför dig ännu, så härligt!!
Fåglarna sjunger så det bara skvattrar om det- kan det vara underbarare?

Ser att nya Lantliv har kommit ut. Den fanns inte i affären här ännu idag. Jag får väl vänta snällt till måndag...

Lilla Blanka sa...

Att det kan skilja så från norr till söder, det är inte klokt. Men så har vi ju ett völdigt långt land också..
Här har vi sprungit barfota i snart två veckor och hunnit klippa gräset flera gånger. Jag tänkte jag skulle fotat plommon och körsbärsträden men de har redan blommat över..
Men när det väl blir sommar uppe i norr så brukar det vara varmare och skönare, bättre väder på nåt sätt än hos oss häre nere. Här brukar ju somrarna regna bort..och ni har den underbara dygnet-runt-solen...
Jag tassar fortfarande på små moln efter min Honning og Flora visit..DÄR var det sommar och helt UNDERBART må du tro, där skulle du trivts :)
Kram & ha en bra helg!
Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vad den sittgruppen är vacker, jag minns när du skrev om den förra året hur jag suckade avundsjukt: ) Snart kommer sommaren till er med, den är här i helgen! : ) Ha en riktigt skön pingsthelg och du får dona i din vackra varenada istället för rabatterna så länge... ( Pst, jag nämnde dig bland några andra jag har gett en sk utmärkelse till, första gången jag gör sådant...) Mari.

Anonym sa...

tänk vilken skillnad det är! man kan knappt tro att det är samma land.. Men snart kommer ni i kapp med ljusa nätter :)
ha en bra helg!

Kallholmen sa...

Hej,
oj vad skönt att se en trädgård som inte hunnit längre än vår...!
Isen i vår älv gick för dryga veckan sen. Man kan ju "tvär-bryta ihop" när man ser fruktträd som blommar i bloggarna söderifrån. Men alla lägen har ju sina tjusningar och jag älskar Norrland.
Ha en mysig helg.
Carolina.

Julias vita drömmar sa...

Fantastiskt vackra bilder!

Jag glömmer bort att alla inte har det så somrigt som vi.
Idag har det varit bikiniväder i trädgården, och imorgon fylls barnens plaskpool med vatten, underbart!

Vilka otroligt fina loppisfynd du gjort, tvättkorgar är så användbara.

Kram!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej visst är det underbart att våren äntligen kommit hit upp i norr.Det är ju helt otroligt när man ser vissa bloggar som i prinsip har sommar.
Ha en bra helg.

Kramis Tess

♥ Pia... sa...

Tjoláhopp på dej Anette..jag håller med alla som skriver om vårt avlånga lands vårvandring:)..puh..ska väl inte klaga på värmen ..men nog kan en solig dag..ute på dagisgården ..bli liiite varm...vad mycket fint du har fått in ...mycket som skulle passa mej..ikväll har jag ..målat och målat..är hos Carro och målar gamal möbler åt dom..idag blev det .ett skåp med pelare och spegel!!!..ska visa när det blir klart..tog en bild av en del när jag börjat måla och så tog kamerabatteriet slut..så klart ....ett varv hann jag plus ett varv på spegelbyrån...sen var jag trött..hade jobbat hela dagen började 6.30..så knopp och kropp var slut:)nu blir det lite bloggeri..sen vila ..i morgon far vi te nästa barn:)..och fixar och donar lite där...trevlig pingt önskar jag dej...och NISSE förståss....kram PIA

Unknown sa...

Oj va nära vattnet ni bor! Va härligt. Man glömmer lätt när man bor här nere hur avlångt vårat land är. Kram Pia

♥ Pia... sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej igen Anette!

Ja, nu är jag tillbaka eller vad man ska säga... Jag har haft lite mycket ett tag, men nu känns det som att tiden kanske blir lite "snällare" igen :-)

Måste ju bara gratulera till en massa saker! Din bloggs 1-årsdag, mycket stort, du kan känna dig hur nöjd som helst med resultatet, men du har ju jobbat hårt för det också. Nästa grattis kommer till er web-shop, vad kul, och det verkar ju gå väldigt bra redan dessutom! Jag har bara hunnit ta en snabb kik, men den var verkligen fin. Sista (men inte minsta) "grattiset" går till din födelsedag, hoppas att den var trevlig och att nära och kära gav dig sin uppmärksamhet :-) Du hade ju fått en del fina presenter såg jag. Du gör som jag och talar om tydligt vad du vill ha, det blir liksom bäst så :-) Vi fyller förresten bara med 4 dagars mellanrum (29 april för min del) så jag har precis också ätit god tårta och firat!

Har läst igen alla inlägg som jag missat och det blir ju en del på din blogg för du är ju så himla flitig! Jag förstår inte hur du hinner! Men jag är glad, för det är så inspirerande och kul :-)

Nu ska jag krypa och lägga mig och njuta av tidningen Lantliv innan jag somnar, ska vara pigg som en mört till imorgon för vi ska på dop, så mysigt så!

Ha en underbar helg och hoppas att våren skyndar sig lite hos er så ni får börja njuta precis som vi :-)

Kramar Camilla i Örebro

Galleri Hönshuset sa...

Hej
Sakta men säkert kommer våren... men det är ganska härligt o få längta också. Jag kom på häromdan att eftersom vi ska upp till lappland, -finska sidan-, i sommar, så kan ju jag svänga förbi din butik. Mannen är så där lagomt glad ;)( Han misstänker väl att det blir dyrt...)Kul o se butiken live. Ha det bra! Pirre

vitating sa...

Tack rara du för din kommentar!
Jag förstår att du längtar efter våren, värmen o få fixa i trädgården! Idag ska vi få upp till 25 grader varmt, såå härligt!!

Ha en fin pingst!
Kram Maria

Majas mammelucker sa...

Hej Anette!!
Börjar med att skicka lite solvärme till dig som du kan njuta av..här går vi i linne och bara ben helt otroligt vilken värme vi har fått..men man ska inte klaga bara njuta..men det kommer snart till dig då får du ligga med näsan o skyn och bara lapa sol..
Ha en underbar helg och njut av pingsten!!Kram Maria

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men Anette fy vad kallt vi har nu på morgonen...brrr, och det verkar bli en kall helg! Fy vad trist! Ja det är bara att kasta flintasteken i frysen =)

Visst är månbordet fint! Vet du vi köpte underredet i Antikt i Båtskärsnäs bara för 300 kr. Sedan så har maken byggt skivan! Jag bara älskar det!!!

Kram Anita

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilket underbart läge att bo på! Mysigt!
Ja våren är på väg hos dig också ser jag, härligt!
Önskar dig en underbar Pingsthelg!
Kram
nina

Sjöboden sa...

Hej här är ännu en som gillar din blogg :-) Ja Sverige är verkligen långt. Igår satt jag på bryggan hela dagen i bikini!
Kram Caroline

Ardisia sa...

Så fint ni bor vid sjön! Underbar läge!
Jasså du målade "det" skåpet vitt ;) Som du kanske kommer ihåg har jag en likadan i hallen. Har funderat _många_ gånger om det ska målas eller inte. Nu är jag övertygad, skåpet SKA målas ;) När, det vet jag inte än, men hoppas snart ;)
Kram på dig!

Vit Spets sa...

Hej vännen!
Ååå ni bor så vackert...jag längtar mer och mer efter sommaren - kan den aldrig komma! tänk va coca cola och sömn kan göra, nu är vi så pigga - har haft städnojja och tvättat som en gaaalning...
Skall försöka under veckan som kommer äntligen hämta mitt efterlängtade paket...
Jag har suttit å läst Lantliv tidningen å jag måste hålla med dig om sid 64 - skulle vara såååå ljuvligt då dig!
Kramis
//Siv

Min Skattkammare sa...

Glad pingst på dig, vännen!
Kikar in här mellan anstormingen av kunder......nej då, de tar nog helg. Några stycken har det varit bara. Men jag vet av mina 8 års erfarenhet att den här tiden är lugn, alla vill passa på att njuta när våren/sommaren är här och påta i sina trädgårdar. Ibland undrar jag vad jag håller på med, Lasse och jag pratade om det igår, men han uppmuntrar mig alltid (han är bäst) och påminner mig hur bra och skönt jag har det som rår mig själv. Friheten är belöningen!
Sen vet jag ju att det blir fart när semestern sätter igång. Men värmeböljor bannlyses.....just nu har vi +23 grader och jag känner mig klibbig!! Aldrig är man nöjd, hi hi! Jodå det är jag.......
Jaha, blev det nåt fredagsfika, inte fikar du väl bara en dag i veckan??? (nä, tänkte väl det) ;o)
Ikväll gäller det.....vet inte vem jag vill ska vinna, kanske Team Cans.....vi får se!
Stor varm kram
Kicki

Annas skattkammare sa...

Vad skönt för er att våren börjar knacka på sakta men säkert hos er också! Det går åt rätt håll! Kram /Anna

C De-sign sa...

Det är inte rättvist.....att ni ska ha det så kallt!!!!!!!!!!!! Men du har ju ett underbart hus och ett underbart läge med fin utsikt...men jag tycker att de som bor norr om Arlanda skulle ha skattelindring!!!!!! Hoppas nu att solens strålar värmer er och att växterna tar fart...sedan har ni ju ljuset att njuta av....du får vara vaken hela sommaren!!!!! HA EN UNDERBAR pingsthelg! KRAMAR fr C

Sallys hus sa...

Hallå!

vet du, jag var här i går men det var lixom nåt knas med datorn så det tog hundra år för varje klick..jag orkade inte vänta på att det skulle gå att kommentera då...
(Fniss...vet du att när jag säger orden som jag skriver..inne i mitt huvud...så pratar jag norrlänska......knäppt va???)

Klart vi ser körslaget....vi hejjar på team Cans även om jag gillar Brolle oxå.

Vet du...bäst som jag stod och fota korna kom en med en ring i näsborren....det var ju tjuren....
Säkert var det kalvarna...men en var en ko det såg jag klart och tydligt...de kanske har släppt ihop dem för att de vill ha flera.

Det är riktigt lantligt med kossor...vi har gott om grodor också...jag är verkligen livrädd för grodor...tycker de är sååå läbbiga.
Har börjat gråta flera gånger då de hoppat för nära... sonen tycker det är jätte kul!

Nu ska jag ner och äta grillat..mums
Ha en trevlig kväll!
Kram Katarina

Ps...här har vi haft dövarmt idag.
dottern har sprungit i vattenspridaren i bikini.

Ann-Catrin sa...

godkväll vännen
jag smiter mig till datorna en sväng..bara lånad jst nu..hua.. bara anders kommer hem snart så han kan fixa datorna med alla mina saker i....

men du.. så vackert ni bor.. med älven precis inpå... sagolikt vilken årstid det än är... och er ljuvliga sittgrupp.. vänta du bara.. alldeles strax kommer det slå ut..

kramar a -c

MODERN COUNTRY sa...

Hei min supersnille Bloggevenn! Tusen takk for den kjempefine presangen jeg fikk av deg i dag!! Å så glad jeg ble, den var helt perfekt for meg :) De gamle kortene var så utrolig fine og hjerter blir jeg alltid glad for. De tror jeg kommer til å henge på et av mine skap. (Du har ikke laget dem selv?)
Jeg har allerede funnet ut hva jeg skal gjøre med de gamle kortene, de skal alle få plass i en gammel fin ramme. Men rammen må jeg først finne :) Snille deg,du gav meg så god start på dagen. Stooooor klem til deg!!
Håper du har hatt en solrik dag i dag, og at du har nytt det fine været. Her har jeg nesten ikke orket bevege meg, sååå varmt! Luftfuktigheten er så høy at man blir klam av bare å reise seg opp. Men jeg skal ikke klage. Bedre enn å sitte med snø. Godt den snart også har forsvunnet hos deg. Tenkt så store forskjeller vi har.

Nå skal jeg ta meg et glass vin, men først skal jeg vanne alle de tørste plantene mine. Ha en riktig mysigt kveld Anette!
Mange klemmer Aina

MODERN COUNTRY sa...

Nå glemte jeg helt bort å fortelle deg hvor fint jeg synes det første bildet var!!
Den store hvite fil de fer kurven plantene står i, var så utrolig vakker..Hvor fant du den hen?

Aina

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej älskar bara dina spetsgardiner i verandan är dom nya eller gamla.Skulle kunna gå över havet för dom?

Kramis Tess på tildaochmamma

nea i det gula huset sa...

Vilka fina utemöbler. Blir riktigt avis! Vill också ha!

Tänk att det kan vara en sådan skillnad i ett och samma land. Idag hade vi 24 grader och min dotter badade, för första gången i år, i sin barnbasäng.
Tycker att det är häftig kontrast!

Passar även på att säga att du har en underbar blogg med massor av inspiration!

Ha en bra fortsättning på helgen!
/Nea

Hjärtat Mitt sa...

Ja, det är verkligen skillnad mot hur vi har det här nere i Skåne!
Idag har vi haft sommar! Hat tom suttit ute till sent i kväll och njutit.

Kram Mari i Marieholm

mig & alice sa...

hej vännen.

a, nog är det skillnad i vårat avlänga land på hur långt våren kommit.
Idag har vi solat i bikini, Hanna har varit ner till sjön och badat med sina kompisar (fast de tyckte att det var lite kallt, usch).

Vi har grillat lax och suttit ute till kl. halv elva på kvällen och då stod termometern på 20 grader, helt otroligt!!!

Ni har ju isstället så ljusa länga sommarnätter där uppe :-).

Ha det bäst.
Kramisar i massor
Melinda

Granne med Selma sa...

Tänk så fort man glömmer... Idag har vi haft ca 23 grader varmt. Svetten rann när jag skurade golven förut *varför man nu ska behöva hitta på och göra det en dag som denna*

Det som inte är bra när vädret är för vackert, är att det inte blir gjort något inomhus i renoveringsväg...fast man kan ju inte vara topp jämt:-)

Kram från mig!
/Sussie

In my house sa...

Hej hej!!!

Konstigt ändå att vädret kan vara sååå olika,,, jag ligger och solar i hettan varje dag,, och imon ska det minst bli 25 grader... Men den som väntar på nåt gott........

Härliga utemöbler ni har! blir lite avis ;)

Kram josse

mali-mo sa...

Det er så deilig når våren endelig kommer! Du som bor nord i landet har vel ventet ekstra lenge vil jeg tro. Nydelig blogg du har, og vakre bilder. Syns det skapet du hadde pusset opp ble veldig fint. Så hyggelig atdu tar bilder og viser fremgangsmåten, en inspirasjon og ide-bank for andre! Tusen takk! Jeg linker deg og håper det er OK, for hit vil jeg gjerne tilbake!

LOPPISLIV sa...

Ohh så härligt ni bor Anette...med älven utanför fönstret...så fridfullt....Tänk att de skiljer sig så pass ang vädret i vårt avlånga land....vet du...vi har varit vid havet idag...första gången för iår...vi har haft rena semestervärmen här...och havet var så varmt så det gick o bada....man tror nästan inte det är sant...10 maj...är det klokt egentligen??? ja så konstigt det kan vara....hoppas nu att er sista snö smällter snart så ni också kan få vår och sommar...Ha det gott...Kram Paula

Ivana sa...

I find your blog and congratulations, the photos and decoration ara fantastic!!

Anonym sa...

Åh vad härligt det ser ut med utemöblerna! Ljuva tider är att vänta...

Sverige är ett fascinerande land. Här går vi i shorts på västkusten (Orust) och så har ni fortfarande snö kvar. Jag skulle verkligen vilja utforska de norra delarna av landet betydligt mer. Särskilt nu när man träffat på många supermysiga bloggare från norr!

Ha det gott! Linda från Västkusten

Unknown sa...

Så vackert du gjort med ute möblerna!! Hel vackert... Hoppas att värmen når er oxå..Här har det varit hel ljuvligt!! Ha det gott!
kramar Malin

Kallholmen sa...

Hej Anette!
Såg ditt inlägg på vår blogg,jätteroligt att du gillar våra möbler självklart vore det super med en återförsäljare i kalix vi har helt tomt ovanför Luleå.
Vet du att din blogg var insperationen för att vi skulle få tummen ur och börja blogga själva.jag halkade in på den för några månader sen och kände genast igen tvättstugan som jag redan suktat efter från repoteget i Lantliv.Fantastiskt fina bilder jag gick i gång på både adventljusstaken och alla fina paket.
Sen smög vi omkring på din blogg ett tag och fick insperation okej först får man lite ångest för du gör ju så mycket hela tiden, fina saker och vackra renoveringar , så man undrar hur hinner människan.....Men fortsätt för nu är vi beroende av vår dagliga dos av inperation från Kalix.
En sak till vi vill ju jättegärna säga hej så om vi inte har vägarna förbi Kalix så vore det jätte kul om du kom förbi montern på formex.
P.S Snart kommer sommaren till norrland också....
Ha de gott!
Malin

♥ Pia... sa...

Hoppes du har haft det skönt i pingst..suck nu är helgen snart förbi..måndagsslitet väntar...men ..snart så är det fredag...eller hur..vi hörs i morn...:kram PIA

Lisas torp sa...

Det verkar som om ni fortfarande har lite snö kvar, trots pingsten!

Ett härligt ljus är det i alla fall och nu smälter den snabbt!

Hoppas att du har haft en skön pingst och att du blivit riktigt hänryckt!:)

Kram

Lisa