måndag 27 juli 2009

Jag är hemma nu !!

Nu är jag hemma efter några härliga dagar tillsammans med mina kompisar i Stockholm !!
Himmel vad vi har hunnit se mycket, det blev många butiker, där hittade jag bl.a det här fina gamla äggstället, jag har velat ha ett sånt länge, och helt plötsligt så står det ett i en liten butik som vi var inne i, och inte var det dyrt heller, så jag slog till !!


Vi har fikat och ätit gott, och varit ute på Waxholm en dag, Rosendalsträdgård, Gröna Lund då det var sommar krysset...jaa, vi har hunnit med mycket ! Så nu känner man sig rätt mör i kroppen, så nu ska jag ta mig en stor mugg kaffe i verandan och bara slappa lite.
Ha det så bra alla
Kraam Anette
P.s Jag får visa mina andra inköp i S-holm sen, jag har inte hunnit fota...snabbfotade äggstället alldeles nu på morronen...

40 kommentarer:

johanna sa...

Hej
å vad härligt det låter!!! Tjejkompisarna är guld värda att ha... Jättefint äggställ!
Kraaaaam

Hanna sa...

Så fint äggställ du köpt i Stockholm.
Låter som om du har haft det bra där.
Hanna

hagagården sa...

Men så roligt att ni haft det bra i stockholm,äggstället ser underbart ut.
kram
ninni

Västbacken sa...

Välkommen hem!
Jättegulligt äggställ. Själv så åker jag med familjen till Danmark på onsdag och det ska bli kul.

Ha det bra

Lotta

Vita små hjärtan sa...

Så trevligt du har haft det!
Å vilket mysigt äggställ!!!
Ha en bra dag kram Agnetha

n o r d i n g å r d e n sa...

Å jag är hemma med nu: )

Vilket kul äggställ, var fann du det? Ska bli kul att se dina andra fynd också.

Oj så många fina inlägg jag missat! Och vilket vacket hem ni var till, vilken säng!!! Men ditt hem och vardagsrum är minst lika tjusigt!

Och vilka snygg skåp du säljer!!! Ha en bra ny vecka! Mari.

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så underbart det låter med shoppingen och trädgården och allt ni hunnit med. Och tänk att man borde åka oftare med en likasinnad kompis: Visst är det mysigt med familjen men en kompis är ändå en kompis.Kram Tess

Golden&Vitt sa...

Välkommen hem igen:) Vad härligt att ha en weekend med tjejerna .

Äggstället är jätte fint.

Ha en fortsatt trevlig sommar/ Annika

Lilla Trollbacken sa...

Åh vad härligt det låter, det är så mysigt att få åka i väg med tjejkompisar så där!
Ha det bra!
kram
Gabrielle

Handplockat sa...

Välkommen hem...
förstår att ni har haft det kalasbra....
(din kompis har tydligen hämtat skåpet) När kan Maken och jag hoppa i bilen och komma och hämta ditt skåp?
vi hööörs
kramiz

Livet på Vestergård sa...

Vilken trevlig blogg jag hamnade på ! Äggstället var ju superfint !

Anci sa...

Hej !
Kul att besöket i Stockholm blev lyckat. Här åker vi och fyndar över hela Sveige, du i Stockholm och jag i Göteborg :)

Kram

gamla skolan sa...

Låter som att du haft underbara , roliga dagar ! Äggstället är verkligen charmigt ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Anonym sa...

Har aldrig hört talas om äggställ. Men den var läcker alltid lär man sig något nytt i bloggvärlden.

Lisas torp sa...

Välkommen hem igen!
Förstår att det har varit hektiskt i Stockholm, där finns ju mycket att se! Rosendal är ju bara så härligt den här tiden! Brukar gå dit framåt hösten när de säljer massor av frukt och grönsaker!

Vilket fins äggställ! Precis ett sånt har jag också!
Ha det gott!
Kram
Lisa

pysseltanten sa...

Ni verkar ha haft några intensiva o innehållsrika dagar...
Ha en fin vecka...
Kraamizar Git

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!

Så roligt att ni haft det bra. Alltid härligt att få ladda batterierna med goda vänner :)

Äggstället var nåt nytt för mig. Har aldrig sett ett sånt förut.

Ha det fint

Kram Viveka

Betty sa...

Hallojsan där !
Vad liten världen egentligen är. Ja Nicklas berättade om det trevliga besöket o nämnde även såklart dig.

Ha det så gott o tack för härliga bilder.

Kramar från Betty !

OlgaA sa...

Hej hej!=)))
Va roligt att du är nöjd med din resa!
Ställning till ägg är bara underbar! Så pittoreskt=)Mycket bra fynd! Visar du flera till oss? ;)

me and alice sa...

Tjingeling Anette!
Åh vad fint ditt ställ är. faktiskt mycket finare än mitt...
Kan tänka mig att ni har haft det toppen. Synd det inte var nästa vecka ni skulle vara där. För då ska vi dit...
kraam Susanne

Handplockat sa...

oki låter bra jag hade hoppats att du skulle vara hemma i morgon men då kanske på fredag eller nästa tisdag =)

hääälsa syrran

Casa Loda sa...

Låter som ni haft en riktigt härlig resa! Äggstället var riktigt läckert. Ha det så bra!
Annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh så fint Anette, ett sånt skulle jag också vilja ha. Du har säkert hittat mycket fint, härligt med en kompis-resa.
Kramar AnnaMaria

Hanna sa...

Såg just ditt underbara hem i tidningen Allt i Hemmet, mycket vackert.
Hanna

Vända blad sa...

Låter som om ni har haft en trevlig resa! Kul med äggstället, har aldrig sett ett sådant förut. Här blir det loppis på lördag och jag lääängtar dit...
Ha det gott!
Kram Maria
Ps.Det var verkligen roligt att se reportaget i AiH - jättefint!

Ett Vitare Hem sa...

Vilket fint äggställ och så härligt att ni fick en så underbar helg i Stockholm!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Kamomilla sa...

Du har säkert haft det härligt!! Vilken fin ägg-mojäng! Jag förstår att du slog till!

Marie sa...

Låter som ni har haft några riktigt härliga dagar, sånt lever man länge på.
Underbart fint äggställ du hittade. Missade ett liknande på en loppis för ett tag sedan, var tyvärr inte snabb nog utan det var en annan tjej som hann före, snyft!

Många kramar
Marie

In my house sa...

Mysigt... kikar in för att ge dig en bamse kvälls kram =)

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Anette!!!Förstår att ni haft det bra,,,,, man behöver n sån tripp ibland!!!

Ha det så gott!!!!

E-K/noll54

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Låter mysigt...kantro ni hade kul!
såg ditt vackra hem i (glömde just av vilen tidning det var nu...av alla)
Men så vackert ni bor vid kalixälven, o jisses vilken tvättstuga ni har...rena drömmen!!
sött gästrum med!!!
kram Millan

Unknown sa...

Åh så trevligt ni verkar ha haft och wow ni har ju allt hunnit med endel. Ha det fint nu vännen! Kram Petra

Majas mammelucker sa...

Välkommen hem vännen!!
Vad trevligt ni har haft ..jaa det är guld värt att få vara tillsammans med tjejkompisarna .. roligt äggställ..Hade gott och njut av lugnet i kalix.
Kram Maria.

Anna sa...

Hej Anette!
Låter som om ni har haft en riktig toppenhelg! Äggstället är ju bara för läckert:)

Såg ditt hem i AiH - jättevackert som vanligt hemma hos dig!

Ha en härlig dag!
Kram
:)Anna

Floras Kulle sa...

Vad mysigt!
Ja, det är alltid bäst att åka med likasinnade... så slipper man slösa bort någon tid på "oväsentligheter"!!!
KRAMIS:
Annette

Made in Persbo...Carina sa...

Heeej!
Så kul du verkar haft i storstan! Ett sånt äggställ fick jag ögonen på vid en loppis i våras. Tänkte bara gå ett varv innan och sen komma tillbaka och köpa den...men, när jag kom tillbaks var den borta. Typiskt, men så är det...det gäller att passa på direkt.
Men jag är inte helt lottlös. Jag har sen många år ett äggställ i gjutjärn. Det är också fint :)

Ha det gott, Kram Carina

Katarina sa...

Låter som härliga dagar Anette :)
Välkommen hem, ler*
Koppla av du i din vackra trädgård och njut av livet...sen får du skydna o visa alla dina inköp, skratt*

Kram
Katarina

Anonym sa...

Hallå! Låter som om ni haft en lyckad tripp till storstaden. Ska bli spännande att se dina fynd. Äggstället var charmigt. Kram Sofia

Kjersti sa...

Så herlig den var! Du har en utrolig fin blogg - jeg følger med deg! :)

camilla-lillalycksta.blogspot.com sa...

Vilket fint fynd. Ha det gott.

Hälsningar Camilla