onsdag 15 september 2010

En glimt...

Idag visar jag köket...igen..hoppas att ni inte tycker att det blir för mycket köksvisning här nu, men det blir så när man håller på och renoverar ett rum, det är där man lägger fokus...
Förstorar ni bilden så ser ni att det har kommit upp gardinstänger i fönstren, och lister på golvet och i taket. Jag är så himla nöjd med pardörrarna, att ha en större öppning in till köket är toppen. Köksinredningen är inte färdig ännu, så den delen av köket får ni se sen !!
Ha nu en toppendag alla
Kraaam Anette
P.s Jag kollade hur många besökare jag hade i Måndags..gulp..vet ni det var 2650 st !!
Himmel alltså, såå kul, att så många vill kika in hos mig, det tackar jag för !!

54 kommentarer:

sylvia sa...

god morgen Anette,
åå så nydelig det blir,gleder meg å se hele ferdig,en fryd for øyet,
å lykke...så nydelig et gulv du har.en stor drøm å ha det sånt,her bare laminat gulv,men en dag skal det vekk..
ønsker deg en herlig onsdag.
klem fra sylvia

Lantliga drömmar sa...

Nej dina bilder på köket blir aldrig tjatigt, njuter varje gång. Nilla

pysseltanten sa...

Sååå fint det blitt i köket...klart vi inte tröttnar!
Ha en härlig onsdag...
Kraamizar Git

hemma hos lilla mej sa...

Sååå fint du har det i ditt kök....Klart att vi inte tröttnar.Bara så fint.Ha e härlig onsdag Kramar Rita ♥

hemma hos lilla mej sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Norrfrids Eija sa...

Blir inte ett dugg förvånad över besökarantalet, dina inlägg tilltalar många! Klart vi följer din köksrenovering med spänning...

Anonym sa...

God morgon jag vill se varje liten vrå av ditt fiiina kök gärna där man ser dina fina lampor.Ha en bra dag Lena

Babette sa...

C'est magnifique . Ce sol tout blanc est de toute beauté . Amitiés du Sud de la France . Babette

Anonym sa...

God morgon jag vill se varje liten vrå av ditt fiiina kök gärna där man ser dina fina lampor.Ha en bra dag Lena

Körsbärsgården sa...

Godmorgon!

Klart det blir mycket focus på det som upptar stor del av tid och tankar för tillfället, det är helt naturligt, och vilket kök som växer fram hos Er! Så fint! Ska bli kul att se köksinredningen längre fram. :)
Vårat kök är klart så när som på en diskmaskin som varit restad i månader. Vi är väldigt nöjda och jag gläds varje gång jag kommer in i köket. Har i många år drömt om bla stenskivor och nu ligger de på plats. En toppensak vi satte in är en hetvattenkran - rekommenderar det varmt.

Önskar Dig en skön fortsättning på veckan och tackar för fina bilder från köket. :)

Morgonhälsning från Karin

Tess på Tilda och Mamma sa...

Gomorgon Vännen,
Inte kan vi bli less på dina bilder jag längtar varje dag att du ska lägga ut mer från köket så vi andra får en liten extra kick att göra om.Drömmer om dubbeldörrar själv men hittar inga som jag vill ha...Eran golvfärg som ni använder till golven är den vattenbaserad? vilket märke är det på den tror säkert många har redan frågat denna fråga men jag behöver råd så då får det bli en till som undrar.
Ha en bra dag.
Kram Theres

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

Åh nej jag tröttnar i alla fall aldrig på dina köksbilder :) tycker det är underbart att se!!!

Det ser så himla ljust och vackert ut, och pardörrarna var verkligen en bra idé!

Kram och ha en fin dag, redan onsdag, snart helg igen känns det som =)

Mia

Unknown sa...

Blir aldrig för mycket av nåt du visar, älskart!
Inte konstigt att du har så många besökare, ditt hem är ju sagolikt och du är en stor inspiration!

Kram Catta

Millygarden sa...

Här blir vi inte less på attse ditt kök...visa mera! Ser så ljuvligt fint ut alltihop. Blir det röda gardiner till jul? Gissa om jag är sugen på att få mitt kök ommålat! Vill ha det vitt och fint som ditt och röda gardiner till jul.

kram Marina

Unknown sa...

Men va fint det blir Anette!

jag är så glad för din skull!

Ert kök kommer att bli riktigt kanon fint!
Kram Anna Mylovelythings

Casa e Cose sa...

Oj vad fint! Tank att ha ett sa fint hem!!! Det klart 2650 besokare vill see det! Hittade precis din blog - jattefint!

Skatan sa...

Godmorgon!

ja här skall förstoras för jag suktar efter köksinspiration! Vi har just klickat iväg vår beställning till IKEA och det känns riktigt roligt :) Även om det ju förvisso väntar en del jobb...hrm, tur det finns pensionärer som är arbetsvilliga ;)

Ha en fin dag!

Anna

mysiga heestrand sa...

Så fint allt blir i ditt kök. Skafferiet är ju helt underbart med de vackra gamla dörrarna. Jag kikar alltid in till dig, du är en stor inspirationskälla för mig.
Kram Marita i heestrand

Coco sa...

Superbe cette grande ouverture sur ta cuisine...Et le blanc j'adore...Bises Coco&Filles...

Vardagslycka sa...

Vad fint det blir! Ljust och härligt, och pardörrarna blir det där lilla extra!
Det är alltid spännande att följa en renovering och se alla bilder.
Ha det gott och njut av att det snart är klart.
Kram, Carina

Anonym sa...

Vi som tittar in här blir såå inspirerade av ditt fina hem. Vi tröttnar inte, allt du visar är så fint! Det är lite som en drog att jag måste kolla dina inlägg till morgonkaffet när barnen är lämnade i skolan och det sedan är dags för mig att ta tag i mina studier. Tack för all inspiration!! /Ulrika

Fröken Prillig sa...

Hej Anette!

Ville bara säga att du har ett fantastiskt hem!

Kram Åsa

Unknown sa...

Hej Anette,
jag tröttnar ALDRIG!!♥
Ett underbart vackert hem!♥
Du är en stor inspirationkälla för mig ;)
Och GRATTIS till alla härliga besökare!!♥
Njut av härliga dagar :)
Kram Anki

Rosor och ruiner sa...

Nej, mer kök åt folket! Vi tröttnar inte..:o) Så mysigt och fräscht du har!

Dessie sa...

nej jag tror aldrig att det kan bli för mycket kök hemma hos dig! Det är underbart fint och jag förstår verkligen att du är nöjd och vill fota er renovering mycket nu.
Jag bara myser vid varje bild och suger åt mig inspiration som en svamp. =)

Ha en härlig dag.

Kram Dessie

Jenny sa...

Hej Anette!
Vi tröttnar inte på att se bilder från ditt underbara kök!! Vill se mer;)

Oj vad många besökare!!! Ser att du redan nu har över 900st! :) Men så har du ju en heelt fantastisk blogg oxå!!

Kraam o grattis!

Jenny

Nina sa...

Det är ju spännande att följa din blogg, och se hur det förändras...
Det är inspirerande att läsa och kolla dina bilder.
Köket blir jättefint, och resten av huset är ju bara så fint o mysigt.

Ha det gott!
Kram Nina

Jill sa...

Love your kitchen - the floor is stunning and the little bags hanging on the peg are so pretty!
Jill x

Unknown sa...

Inte tröttnar vi på ditt fina hem. Jag kan klicka in på din sida flera gånger per dag bara för att njuta!
Har du flyttat ditt lilla bord nu?
Pardörrar in till ett rum kan göra underverk.
Ha en fin onsdag!
Kram Anna

ps blir inte alls förvånad att du har så många besökare.

Lisas torp sa...

Du har helt rätt - det är ju där man håller på och fixar som fokus ligger.
Ljuvliga bilder från ditt nya kök!
Åh, grattis till alla besökare!
Kram
Lisa

vitating sa...

Hej Anette!
Sååå fint ert kök blir! Jättemysigt! Älskar skafferiet och pardörrarna, vilken dröm!

Ha en fin fin dag!
Kram Maria

Unknown sa...

Inte tror jag det är nogon som kan tröttna på bilder från ditt fina kök, blir ju så ljust och frächt.
Ska bli såå kul att få se helheten när ni blir helt klara.
Ha en bra dag kram I-B

Trefemtien sa...

Jeg blir aldri lei av å se på bildene dine uansett... Kjøkkenet ditt er helt fantastisk og jeg vil veldig gjerne se mer. Det er alltid en nytelse å se bilder av huset ditt....

Marie sa...

Så ljuvligt fint med pardörrarna in mot köket!!! Underbart vacker bild, ser så ljust och härligt ut!

Kram Kram
Marie

Norregård sa...

WoW!!! Vilket ljus, vilken rymd!!
Så fint Anette;o)

Kram Malin

spetsar och änglar sa...

Sååå fint ditt kök ser ut att bli!

Ha en fin kväll
/Heléne

hagagården sa...

Men oj oj så fint du får det i köket och det är så snyggt med dom gamla dörrarna.
kram o ha en fin dag.
ninni

My petite craft house sa...

Ser fram emot fler köks repotage. Är i planerings stadiet av vårat kök. Så alla tips behövs.

Anneli

Anonym sa...

Å jag kan inte se mig mätt på ditt kök!! Vad använder du för golvfärg och vilken kulör? Vitt?

LÄNGTAR efter att få se köksinredningen. Ska fixa lite själv och behöver inspiration! Ingen idé förän jag ser ditt ;-)

Kram Linda

livet på utanäs sa...

Ja,a vi tycker det är så kul att kika in hos dig , du är ju min favoritbloggerska =)

Såååååå fint det blir i köket , tänk så kul det är att renovera om än det kräver tålamod och ja , just det tålamod ...

Mysigt till jul när allt säkert är klart , mmmmmmmmmm
Vi ska fira vår första jul i vårat nya kök i år , jag längtar redan =)=)

Ha det gotti gott !
Kram Sussi O

Country Hill sa...

Men himmel så vackert Ditt kök är, underbara bilder!
Ha en fin kväll!
Kram Lena

HOUSE of ADELA sa...

Men åååå...får jag flytta in?=)=)
SÅ sanslöst fint!

Kram
Adela

Vintage House sa...

Hej
Vad fint det blir i ditt kök. så underbart roligt att det börjar bli färdigt och dörrarna är ljuvliga.
kram
sandra

Gammelbålsta sa...

Hej!
Kan inte tro det är samma kök... Så fiiint. Vad lyckliga ni måste vara att det är så fint och snart färdigt.
Ha det bra kram

Kamomilla sa...

Vi blir inte trötta, vi vill bara se mer! :)

Anonym sa...

Så vackert! :) Vill se mer!!

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

Du är helt otroligt duktig! Har en underbar smak. Jag älskar din blogg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tack!
KRAM mp

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till alla besök, här kommer ett till. Du vet det är alltid så roligt och titta in till dig. Den var en fin glimt från köket, så bra det blev med golvet. Spelar ingen roll hur mycket man trixar med färger, vitt vinner alltid. Det har du bevisat igen! Så himla snyggt.
Varm kram
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej hopp jag igen
Jag är inte tandläkare, är tandsköterska i botten med vidareutbildning för och göra egna behandlingar.
Kram
AM

mig & alice sa...

Bahhhhh, vad vackert köket blev....jag vill se mera, mera!!!
Hahahhaha...

Det måste kännas oerhört skönt att det är klart...jag vet ju hur långe du drömt om detta kök.
Och tänk vad bra det blev för att ni väntade....hade du gjort det på en gång så hade ni säkert gjort annorlunda, eller hur?

Alltså jag är så kär i ditt skafferi så jag vet ej vilket ben jag ska stå på.

Apropå pardörrar.
De pardörrar som satt i detta (rivningshus) var säkert 2, 5 meter höga tyvärr.
Det måste vara någon som har minst 3 meters takhöjd som skulle kunna ha dem :-(.

Hoppas att du sitter och njuter i ditt fina kök nu...jag vet ju att den där känslan går över ganska snabbt...

Man tycker att man fått så fint....jaaa, den känslan kan sitta i säkert ett par veckor , hahahah...och sedan blir man tyvärr hemmablind.
Åtminstonde funkar jag så tyvärr.

Sköt om dig min vän.
Kraam
Melinda

Anonym sa...

Hej igen Anette!

Jag tyckte dina golv såg så vita och fina ut, men då är det samma färg som jag målade golvet i barnkammaren med. Det blev faktiskt jättebra!

Mina pardörrar ska hamna i sovrummet. De blir ingången till min walkin-closet :-) Äntligen får jag en riktig plats att till mina kläder!!

Kram Linda

Ps. Tack för din fina kommentar.

H elle K sa...

Hei , så lekkert, dette kan du. Kos deg videre i høstkvelden.
Klem Kristin

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilket dröm - kylskåp- verkligen läckert!
Nu är det ju inte alla som har ett kök det passar men det har du :)

Ha en fin helg

Kram Viveka

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Ååååå, dörrarna in till köket är ju så fina - resten av köket, ja hela huset är ju underbart!!! Mysigt kylskåp.

Finner så mycket inspiration hos dig, Anette!

Kramar från Australien♥