måndag 13 september 2010

Min nya ugnsform !

Kolla vilken läcker ugnsform jag har köpt, med prickar på !! Samma märke som mina prickiga favoritmuggar....Så igår bakade jag en äppelpaj i formen, när jag gör smulpaj så använder jag inget recept, utan jag blandar ihop mjöl, socker och smör till en lagom bra konsistens, igår blandade jag även i lite fiberhavregryn också, och det blev lyckat !


Formen har jag köpt av gulliga Theres, hon skickade även med den rutiga handduken och den lilla ljusstaken som står framför formen, tack snälla du !!
Nu har jag en fin form som man kan ställa direkt på bordet.
Igår städade jag och putsade fönster så jag är alldeles mör i kroppen, detta byggdamm, det lägger sig överallt....
Ha det så bra alla
Kraaam Anette

38 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anette !
Måste bara få säga att pajformen med prickar var jätteläcker. Handduken och ljusstaken med. Smulpajen var nog också läcker och kanske gick åt fort. Mums !
Önskar dig en fin Måndag !
Marie

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så fint med prickar. Det är hopplöst med byggdamm. Kan tror du är mör.. skulle också behöva putsa fönster. Vi ser knappt ut. Har en lite lugnare vecka nu, så då hinner jag göra massor.. städa och sy.. Ha en riktigt bra måndag kram Aydan

hagagården sa...

Hej Anette
Tack för titten,vilken fin form du har köpt,ser otroligt gott ut med äppelpaj,måste nog ta och göra det någon dag.
Kram o ha en fin dag.
ninni

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron Anette!!!Vilken underbar form med prickar på ocg gulliga muggar ljusstake och handdukar.Jättefint.Åååå vad gott med smulpaj.Kan tänka mej att du är mör i kroppen efter att ha putsat fönster.Ha en fin måndag rara du Kram Rita ♥

Sea Angels sa...

How very pretty your kitchen is looking now after all of your hard work
Lynn x

hemtrevnad marie sa...

Gillar de prickiga porslinet i mild färg...har annars lite svårt för deras färgglada möster...paj är alltid gott!!
kram på dig!

Norrfrids Eija sa...

Litet Mimmi-Pigg stuk över ditt porslin. Man blir glad över det!

LOPPISLIV sa...

Godmorgon!! Ohhh så sött....Det är så himla fint det prickiga porslinet från Greengate, både den milda färgen och det söta mönstret, man blir så glad av prickar tycker jag....och sååå snyggt när man kan duka fram med både muggar och form i samma servis. Och cafe gardinerna har du också i samma prickar på ju, Underbart!!!

Att städa och putsa fönster är minsann en riktig workout för kroppen :-)Mina nya fönster skriker efter putsning, måste ta tag i det nu snart....Ha en toppenfin dag nu. Stor kram Paula

beate sa...

herlige greengate. sitter og drikker kaffe av slike kaffekopper akkurat nå! men min er rød!

ønsker deg en herlige dag

klem beate

Jenny sa...

Hej Anette!
Åh den är så fin den prickiga formen, har oxå kikat på den hos Theres;)

Ha en trevlig måndag!

Kraam Jenny

Tess på Tilda och Mamma sa...

Gomorgon Vännen,
Tack för dina fina ord, åh så fint det blir i köket älskar det gråa med allt det vita.Vill också ha kafegardiner, trodde inte jag skulle ha det igen får se vad dagen bjuder på är hemma med sjuka barn så lite pyssel kan det kanske hinnas med.Ha en bra start på veckan.Kram Theres

Thilde Höök sa...

Mmmm, ska ut och plocka äpplen till en paj med en gång!
Underbara prickar du fått tag på.
Kram
/Thilde

Unknown sa...

Hej gumman,

Så lint med likadan form som dina goa muggar.

Jag gillar färgkombinationen.

Hoppas att du får en härlig vecka.
Kramisar Jeanette

Maliva`s verden sa...

Hei...en slik form ønsker jeg meg til min amerikanske eplepai også. Ligner faktisk på min pai du har lagd der;o) Ha en fin start på ny uke....alltid hyggelig med et besøk hos deg.
Klem fra Maliva

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå Anette, vilken fin form, den matchar ju tom gardinen din, snyggt med grått och jag är också på formjakt, en som är så fin att man kan ha den på bordet som du säger, vilken fin liten zinkljusstake också! Mari.

katarina sa...

Hallå där!
ÅÅÅ så smaskigt!
Sen är ju bara den urfina formen ett extra stort plus...allt smakar ju ännu godare om det är fint upplagt..;)
Prickarna börjar invadera ditt kök...;)
Snyggt är det i alla fall.
Kul att pajen matchar gardinerna oxå..;)
Kram o ha en mysig dag!
Katarina

Tulipa sa...

Hej Anette!

Nej fy för byggdamm, men hurra för ombygge!!!

Greengates serier är så fina!
Och vad kan vara bätre än baka en äppelpaj nu när träden är fulla av frukt!

Härlig måndag!

Kram mariette

Annas skattkammare sa...

det tar verkligen på krafterna att städa, vilken god belöning du fick med mumsig äppelpaj i jättefin form!
Kram /Anna

Line fra huset på landet sa...

Du er jo så flink Anette!! Kjempefin ildfast form. Det så ut som en nydelig kake..mmm.
Vakre, vakre kranser du lagde på dørene dine, og de du hang på knaggrekken. Du har så mange, mange gode idèer at jeg kan bli helt matt:))
Tusen takk for masser av inspirasjon!
Ha en fiiin ukestart.
Klem fra Line

Jill sa...

Looks delicious!love the spotty baking dish.
Jill x

W. sa...

I love china green gate, especially in this topic. The cake looks delicious, probably the same I will bake:)
Warm greetings
Nikusia

STENLYCKA sa...

Underbar form och äppelkakan ser läcker ut. Jag måste bara säga att jag älskar din vackra bok, njuter så av alla vackra inredningsbilder och jag har bakat flera recept ur den. Du får gärna göra en bok till som jag och andra kan njuta av. Du har ett så vackert hem som ger mig så mycket inspiration.
Din blogg var en av de första jag besökte när jag började blogga och sedan återkommer jag alltid till dig. Jag är tyvärr inte så flitig med att lämna hälsningar men idag fick jag till en.....
Kram och tack för att du finns!
Raina

Villa Carl Larsson sa...

Hej Anette! Åh de är så fina de där prickiga muggarna från Green Gate. Och nu är jag så glad att det kommit så fina formar också med de fina prickarna. Är det den stora formen du har köpt eller? Jättefint!

Ser gott ut också :)

Kram Josefin

Anonym sa...

Helt LOVELY med prickar! Och du matchar t.o.m gardinerna! :)
Mums med smulpaj, jag måste nog baka det nån dag! Kram Annika

Husprojekt Drömhus sa...

Vilken härlig inspirationskick & verkligen snygga bilder!

ARKinterior sa...

Så herlig form fra Greengate! En sånn må jeg også ønske meg :)
Kaken din så kjempegod ut, jeg lager ofte en etter samme prinsipp bare med blå bær.
Ha en fin uke
-Klem Almashus-

simplicity sa...

Urgulligt! Man blir helt lycklig när man ser det :)

Hoppas allt är bra där uppe i norr. Kramar Jannice

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så bra att du hittade form i samma färg som muggar och gardiner. Det är jättefint med prickmönstret, och den nougata färgen gillar jag. Tror det är samma som mitt nymålade bord. Har också målat en ljusstake jag köpte av dig för ett bra tag sen. Kika in om du hinner.
Varm kram
AnnaMaria

Lara sa...

Darling! Just love it! I'm sure it made baking a beautiful thing!! :) Your house is looking SOOOO lovely!
:) Lara

Sussi / Sussinghurst sa...

Lækker kage og lækker form, uhmmmm

Vintage House sa...

Hej
Smlpaj är favoriten här hemma. Det blir en del äpple paj men så gott,,
formen är så söt
kram
sandra

Kallholmen sa...

Kul med prickiga saker i ditt nya fina kök...lite Leiligt, eller hur?
kram caro

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket fin ugnsform! Den och muggarna passar jättebra till den vita inredningen. Mums med äppelpaj. Det är så härligt att man kan gå ut i trädgården och hämta några äpplen till en paj.

Ha det gott och må så bra!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Äppelpaj,smarrigt.
Vi fick ett äppelträd i inflyttnings present när vi köpte
vårat hus 1996,men har fortfarande
inte fått några äpplen att göra någon paj på.
Trädet trivs tyvärr inte lika bra som vi...
Kraam Therese
(herbretantik.se)

Margareta sa...

Det är så härligt med dina bilder från köket. Muggarna är så mysiga och då formen till så blev det bingo.Gillar färgen jättemycket..

ha en bra vecka!
Kram Margareta

Lina sa...

Både muggarna och formen var superfina!!
kram!

Bingo sa...

Jag älskar koppar. Utformningen av saker som jag älskar.

Therese sa...

Jag har ett budget tips på dessa formar om man har lite skralt i kassan :-)

http://lurans.blogg.se/2010/september/budget-eller-lyx.html

Kram Therese - Sockenvägens Söta