onsdag 22 september 2010

Skolplanschen

Det blev tillslut så att min gamla skolplansch fick hänga här i köket, jag hade ju hängt upp griffeltavlan där, men nääee den fick flytta på sig. Jag tycker att svamp planschen passar så bra här nu, den har samma färg som kylskåpet. Planschen har jag ropat in på Tradera för säkert två år sedan, jag tänkte redan då att den skulle få hänga i köket...



Vrider vi oss lite till höger så blir det den här vinkeln i köket, då ser man skafferiet och kylskåpet. Jag hoppas att jag snart kan visa er köksinredningen också, men som sagt, vi har de nya överskåpen men underskåpen är de gamla, vi väntar nämligen på de nya, jag hoppas att de kommer nu i veckan...


Under skolplanschen så har vi en pall och det är Nisses lilla krypin, ser ni honom där under ?? Här ligger han då jag lagar mat och donar i köket.
Ha det så bra alla så syns vi snart igen
Kraaam Anette

40 kommentarer:

Anette sa...

Ska bli spännande att se ditt kök. Undrar just vad du valde för spiskåpa...???? =)
Sätter mig ner och väntar lite till, för snart är det väl klart antar jag.

ha en härlig höst dag

kramar @nette

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Anette! Håller tummarna för dig så du får dina skåp snart, förstår att du är ivrig att det ska bli klart. Ska bli sååå spännande att få se ditt färdiga kök sen. Det ser ju redan så vansinnigt vackert ut...får så mycket inspiration det riktigt kliar i ändra om här hemma fingrarna nu...hihii Skolplanschen är ju perfekt nu när det är höst och svamptider. Och lilla Nisse så himla söt och blyg där han sitter och gömmer sig bakom stolstyget och man bara ser lilla nosen, en sån sötis!!! Kraaaaam Paula

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha, men där är du ju lilla gonisse! Han är ju för söt och tillhör inredningen liksom:) Skolplanchen och kylskåpet blev pricken över i, mycket snyggt! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

..det var ett väldigt fint tyg på kudden/kuddarna som lurvkungen sitter på, har du sytt el finns de att köpa färdiga? Vet du vilket tygmärke annars?

hemtrevnad marie sa...

Godmorgon själv vännen!!
Ja, jag ska mäta borden på höjden när jag kommer till butiken, (borden är iallafal väldigt lätta, så kanske inte frakten blir för dyr)...gubben lovade kolla upp frakten , han hade dock glömt mäta dem igår...hoppas kunna få ihop det idag!
Gillar verkligen din skolplanch....förstår att lilla Nisse trivs därunder den söta pallen!:)
kram på dig!

Sea Angels sa...

How lovely you look so organised and it is all looking just right.
Nisse looks cute under the chair
Lynn x

Sunnanvind sa...

Hej Anette!

Vad fint med skolplanschen, passar ju bra med svampbilder nu på hösten också. Ha en bra dag!

Kram Carina

♥ Pia... sa...

Go morron Anette...vad fint det blir i köket...planchen bassar väldigt bra just nu...Nisses krypin var gulligt..vad bra att han ligger där...min ligger minsann inte såååå långt bort..nää då framförspis och bänk så jag får kliva över hela tiden..det blir iofs en vana de med:)har du valt att ha flera olika vita nyanser i ditt kök?..råvitt och kylskåpetsfärg?..du vet jag som alltid vill veta HUR alla färgernyanser är:)..



Ja du får ha de gött..nu ska jag hasta te jobbet... hinner aldrig med bloggbesök nuförtiden...en titt in till dej måste jag bara..sä är det..men sen är det stopp...:)..

kram..Pia

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så fint det blivit. Planchen och kylskåpet passar perfekt. Ha det så jättebra kram Aydan

Unknown sa...

Så fin plansch! Du har då ett underbart kök du, tack för härlig inspiration!
Nisse är ju så söt att man vill äta upp honom (ok nästan).

Kram Catta

Skatan sa...

Fint :) Själv bär jag omkring på två fiskplancher med de mest vackra tonerna av mörkturkos, brunsvartpetrol och andra trevligheter. Men jag bär som sagt ännu omkring dem...

Fint blev det hos dig! nu kanske jag skall slå till med en spik eller två även här hemma ;)

Ha en fin dag kreativa du.

Anna

Hos Madeleine Hudvård & Inredning sa...

Hej

Första gången jag tittar in på din blogg och det verkar jag inte vara ensam om. Jättefina bilder. Vi bor själva på landet där jag har en hudvårdsalong samt inredningsbutik utanför Örebro.
Kommer säkert kolla in till dig fler gånger. Lycka till med köket, viktigt att det blir bra, man tillbringar mycket tid där.
Kram Madeleine

Jenny sa...

God morgon Anette!

Jättefin skolplansch!

Men allra sötaste Nisse, vad bra han ligger där o spejar, hihi:)

Ha en bra dag o tack för all inspiration, det är en fröjd för ögat att kika in här hos dig! :)

Kraam Jenny

Lina sa...

Skolplanschen passar verkligen in i ditt kök som pricken över i:et :)
kram!

Lisas torp sa...

Vilken fin plansch - passar ju perfekt till årstiden!

Vilken fin plats Nisse har dessutom - supersnyggt bolstertyg!
Ha en härlig dag!
Kram
Lisa

Lisen Elisabeth sa...

Vad fint det blir, planschen och kylskåpet är verkligen underbara!

Och vad fint Nisse har det sen, nästan så att man vill krypa in där med honom!

Lisen

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint det blir.Planchen och kylskåpet passar ju perfekt.Vad skoj att få se ditt fina kök helt klart.Åååå vad gosigt han har det lilla Nisse .Nästan så man vill krypa in där och gosa lite med han.Ha en fin dag rara du Kram Rita ♥

katarina sa...

Men ååå Anette...såååå fint!!

Jag önskar sååå att jag bodde lite närmre...eller mycket närmre...hihi..
Då skulle allt jag o Sally komma på fredagsfika i ditt underbara kök.
Sally kunde ju mysa in sig där hos NIsse under pallen.
Jag väntar på att hennes päls ska växa ut igen.....hundfrisören friserade henne nämligen som en dvärgschnauzer.......snyft!! Hon ser inte klok ut ärligt talat.
Lite bättre nu än för 3 veckor sedan i alla fall. Funderar starkt på att fixa det själv nästa gång.

Så du plockar inte svamp...hihi...
kantareller o trattisar som är så enkla att känna igen....det enda giftet som blir är att man blir manisk...kan inte sluta ge sig ut o plocka. Vi har Sally lös och hon springer mellan oss som en tok.....hon ääälskar det. Jag har fickan full med leverpastej så jag inte behöver oroa mig för att hon ska springa bort....;)
Din planch passar ju hur fint som helst där. Jag har ne skolplansch i vardagsrummet men skulle gärna ha någon mer någonstans.
Problemet är väl bara att vi inte har så många väggar som är stora nog.
Sitter på kontoret och sally ligger o sover på mitt skrivbord....hihi....snacka om att de vill vara med överallt de små rackarna.
Ja visst vill man helst vara hemma då man är ledig.....vi har kräftskiva hos oss på lördag och jag är ju ledig på fredag...men då ska Kajsa till tandläkaren och jag till frissan.....phu! Man hinner inte allt man vill hinna...

Ha en underbar dag nu vännen!
kram Katarina

Anonym sa...

Hej Anette
Du har så mysigt hem och en stor mysfaktor är din lilla Nisse.. saknar min hund som vi fick avliva i juni,
han låg o tittade på mig när jag donade i köket som Nisse!!
Kram från en Sörlänning!!

hagagården sa...

Men å det blev underbart med skolplanschen i köket och va go han är lilla nisse där under stolen.
kram o ha en fin dag.
ninni

Linda sa...

Hej!

Vilken jättefin skolplansch, den passar ju perfekt i ett kök!

Gillar Nisses lilla krypin! :)

Annika sa...

Det blir sååå fint i ditt nya kök. Tur att du har vit hund som passar in i inredningen. För bedårande när man bara ser den lilla nosen titta fram!!
Annika

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Hej där!
Du har det så fint och mysigt..
Du är otroligt duktig och kreativ..
Älskar din blogg!

Ha det bäst/angela

STENLYCKA sa...

Du kan det där! Så bra det blev med planschen.
Och jag älskar bilden på lille Nisse så himla gullig! Hjärtat slår extra slag.
Kramen från Raina

Fröken Grön sa...

Åhh, jag är fortfarande avis på ditt fina kylskåp... -Men unnar dig naturligtvis att ha det så fint i ditt kök! Planschen är verkligen pricken över i!

Tato sa...

Lovely white, and I lover your dog!

hemtrevnad marie sa...

Hej igen vännen!!
Nu har maken kollat upp frakten med bussgods, vi har inte vägt dem, då vi inte hade möjligheten i butiken, men fraktpris blir antingen 2 gånger 203 kr, eller 2gånger 261 kr beronde på vikt, borden är lätta men de måste ju emballeras också.......måste skicka i två paket i sådana fall, annars blir det skrymmande och dyrare...höjden på borden är 75 cm.
Hör gärna av dig om du vill ha dem så snart du kan!
kraam

Vintage House sa...

Hej
Så snyggt det blev med planschen och så söt han är lilla Nisse..
Kram
sandra

Inas sa...

Hej vännen!
Sååå fantastiska bilder du visar så fint kök. Planschen gör sig bra där den hänger. Ha en underbar fortsatt vecka, goa kramar Ina

Millygarden sa...

Ljuvligt fint alltihop! Nu ska det bli spännade och få se vilken spiskåpa ni valt....troligen samma som jag vill ha!

Kram Marina

Alberte sa...

Du er en kunstner! For et blii for detaljer og hva som fungerer sammen!
Klem ♥ Jannicke

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

What a stunning post,love your blog!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är inta bara jättefint, utan så himla trivsamt också i ditt kök. Den där goa köksstämningen har du lyckats få, man får lust och sitta vid ditt bord och bara titta. Nisse är söt som vanligt, bra plats han fick.
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria

Rummet för välbefinnande sa...

Hi, hi - vilken söt bild på Nisse!
Kan tro att han håller på att bo in sig i köket!
Det blir så fint där inne och jag förstår att du mer än gärna står där och lagar mat nu.
Ha det gott!
Kram Mia

Med en doft av lavendel sa...

hej.
visst är de fina dom gamla skolplanscherna,själv har jag en som heter sommar från 1935, även den från tradera.Var har du köpt den fina volang dynan till pallen,jag ahr en likadan pall o just en sån dyna är jag på jakt efter.
kram annika

Therese sa...

Planschen gör sig ju jättebra där! Och man kan ju inte annat än att älska dessa smeg-kylskåp. Hoppas på husköp snart så min dröm också kan få infinna sig :)

Thilde sa...

Vilken sötnos som gömmer sig under pallen! Perfekt liten plats att krypa in på.
/Thilde - bonde - Höök

Mor Grön sa...

Jag är också galen i skolplanscher. Har köpt runt 80stycken bara i år tror jag.

Svamparna har jag också haft (hela serien) men de är spridda åt lite olika håll nu.

hemtrevnad marie sa...

Hejsan vännen!!
Ja men så är det ju ibland ...man vill ha mycket som inte plånboken håller med om, hihi!
Själv suktar jag just nu efter två cementurnor i grå gallermodell, som precis kommit in i butiken, hjälp så fina...man får sätta på sig skygglappar snart, haha!
Ha en fin kväll!
kraam

Elin sa...

Hej! Vilken fin blogg du har. Nu ska jag fortsätta att kolla vidare på din blogg.

Ha en trevlig kväll!
Kram Elin