onsdag 8 september 2010

Vad hittade jag i skogen ??

Jaa, inte var det några rostiga saker, zinkhinkar eller något sådant..utan....

Jag var i skogen med min mamma och hunden för att plocka lingonris !! Nu är det dags att göra lingonkransar, innan frosten kommer, men den här veckan har vi jätte varmt och skönt här uppe i Norr, igår var det 20 grader varmt så ännu är det ingen frost på gång !! Det blev några kransar och ett stort hjärta. Jag får visa er sen var jag hänger dom, men hjärtat blir i köket i allafall det vet jag.
Ha det gott
Kraaam Anette
P.s Vad roligt att så många gillade min lilla köksö i förra inlägget !!

45 kommentarer:

manon 21 sa...

Toujours poétique chez toi.

Amicalement,

Manon

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint, måste kanske också skutta ut i skogen snart och samla ris ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

hemtrevnad marie sa...

Å, så fint!!
Vet du jag har sådana hjärtstommar och gjorde med grönt och rönnbär förra hösten, nu har vi inte ett enda rönnbär här!?
Men lingonris är ju så fint även som torkat!
kraam

Västbacken sa...

Fiiint!
Ja visst har vi varmt och skönt.

Lotta

Lisas torp sa...

Så vackert det blev med både kransar och hjärta! Ja, det gäller kanske att passa på med riset nu!
Kram
Lisa

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron Anette!!!!!Ja nu har det varit varmt och skönt ett par dagar.Vad fint hjärta och kransar du har gjort.Ha en skön dag rara du Kram Rita ♥

Unknown sa...

Så vackra!!♥
Det blev ett hjärta hos mig i går också, härligtt att pysla♥
Önskar dig en skön dag!!:)
Kram Anki

Min Skattkammare sa...

Måste ju kolla vad du har för dig i skogen! ;o)
Jättefint!
Vi har mycket lingon här, det är så vackert, men de trillar av om man sparar dem i riset.......synd.
Kram Kicki

Unknown sa...

va fint du gör av lingonriset, kanske jag skulle gå ut i skogen o plocka lite ris. Ett sådan hjärta tror jag skulle vara så fint i mitt kök. Ha nu en skön dag, kramizar I-B

Rose Garden Malevik sa...

OJ .........BLEV JU JÄTTEFINT :)
Ha en bra dag
Håkan

Norrfrids Eija sa...

Blir så sugen att ta en skogsprommis med hundarna nu.....men hinner inte, livet är hektiskt nu! Kanske kanske till helgen, hoppas vädret håller i sig...
Men då är det tur att vi får njuta av dina bilder istället!
Ha en bra dag!

Country Hill sa...

Söta kransar, måste nog ut i skogen snart, plocka mossa står ju också på Attgöra-listan.
Ha det gott!
Kram Lena

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Åååå, så koselige kranser!!! ... må huske på å lage noen slike, jeg lager jul i september pga. av en liten reportasje;)

Takk for hyggelig hilsen forresten!! Trodde ikke du skrev kommentarer på min blogg, jeg?! *smiler* ... men se det; nå var det jammen min tur;) Veldig hyggelig, Anette! ... har jo fulgt deg leeenge!

Ha en fin dag!

Klem klem
ANETTE:)

SWEDISH HOUSE sa...

Beautiful Hearts...
LOVE PEACE enJOY
Julie
x

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

Ojojoj vad mysigt, och OJ vad sugen jag blev på att gå ut och plocka lite lingonris jag med nu!

Men det får vänta, i alla fall ett par dagar, just nu sitter jag mest still och väntar på att mina luftrör skall bli fräscha igen =)

Otroligt fina kransar, passar så bra på krokbrädan!

Kram
Mia

Anonym sa...

HEJSAN, VAR KAN JAG KÖPA DIN BOK VERKAR VARA SLUT.OM DU VET, KAN DU VÄL SVARA HÄR. SÅ ÄR DU JÄTTE GULLIG .FINT KÖK DU HAR NU.HA EN FIN DAG LENA

vardagsvitt sa...

Hej
Så tjusiga kransar & hjärtat kommer att bli jättefint i ditt underbara kök, vilken härlig förvandling ni gjort!
Ha en underbar dag och njut av det vackra vädret vi har.
Kram Marith

Jenny sa...

Vilka fina kransar du gjort Anette!

Här i Göteborg har vi oxå haft runt 20grader de senaste dagarna, härligt:)

Ha det gott,

Kraam Jenny

lottens vita och gröna sa...

hej anette!!!

lingonris ohhh såååååååå fina kransar alltså, bilden är helt underbar!
må bäst, varmkram lotten

Amelie sa...

Oj vilka fina kransar du gjort! Ett sådant hjärta hade gärna fått hänga hemma hos mig! Ha det så bra! Kram

Tulipa sa...

Så sött hjärta!
Nu blir jag allt sugen på att binda lite jag med!

Sista varma dagarna får man vara glad för... Skönt att ni också har soligt och fint!

Kraam Mariette

It's me sa...

Beautiful !!! i like your blog !! but how can i follow yours?? i can't find the button ???? pleae help......hahahha!! happy day.....love Ria....

bakom berget sa...

Så vackert! Jag tror att jag ska göra det samma. Ta en sväng till skogen och plocka lite ris.
Ha en fin dag och tack för inspirationen.
Kram Åsa.

Unknown sa...

Hej vännen,

Så fint din lilla köksö blev.
Man tager vad man haver.

Är glad för din skull att ni fortfarande har så varmt och skönt.
Som sagt snart kommer hösten med mörkret, men visst e det väl lite skönt att krypa inomhus.

Så söt lille Nisse blev då han blev trimmad.

Kramisar Jeanette

Designe sa...

Jättefint att få in lite grönt! Kram :)

LantlivsAnette sa...

Lena !! Vår inredningsbok kan du hitta bland våra återförsäljare, kolla på bokens blogg
www.bokenlantligcharm.blogspot.com
Lycka till
Hälsningar Anette

Inspiration i vitt sa...

så fint du har gjort Anette, du är att en riktig pysslerska du, alltid något fint på gång hihi. Kram på dig/Ingela.

Romantik Seelchen sa...

liebe Grüße von Jasmin,schön dieses hier zu sehen,alles liebevoll gestaltet, ein liebes Hündchen sehe ich auch...

Lantligt i smultronbacken sa...

Fint lingonris hjärta. Jag har också gjort ett som hänger i köket mot ett gamalt fönster. Hoppas det håller sig bra till julen också

Kram

Norregård sa...

Ljuvliga kransar!! Måste jag göra lite längre fram,o)

Kram Malin

Marianne sa...

Har aldrig prøvet at lave noget i lingonris - men eftersom jeg bor midt i skoven, er det jo bare om at komme igang.
Tak for inspiration
Knus MARIANNE

Zinkhjärtat ♥ sa...

Men så fina kransar du har gjort! Nu vill jag också ut till myggen och plocka ris.
Kram

EM sa...

Här, mellan de två stora sjöarna, har det också varit varmt. Men vi har haft frost några nätter redan, så det blir lite att bära krukor bort o fram.... men så är det. Lika bra att vänja sig.
kram elsamarianne

Anne-Lie sa...

Underbart med lingonris eller hur???Blev inspirerad att promenera ut i skogen!!
Kram på dig!!!
Anne-Lie

Dessie sa...

Jättefint! Jag har också börjat samla på mig lite ris av alla de möjliga slag för precis som du säger så kommer mitt i alltihop frosten och lägger sig över skog och mark.
Kram Dessie

Kamomilla sa...

Jättevackert! Det där borde man ju göra. korgen står o väntar på att jag ska gå ut o plocka mossa...

Vintage House sa...

Hej,
så fina kransar, det gäller att ge sig ut snart. Naturmaterila är det vackraste...
kram
sandra

Jill sa...

Hi
I have just come across your lovely blog, and love the heart shape wreaths you have made. I hope it is okay if I add you to my favourites on my blog.
jill

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon.
Kommer ihåg att förra året blev jag så inspirerad av dina lingonrisverk att jag stack ut i skogen direkt. Blir lika iår! Så fint, och alldeles perfekt höstigt. Gulligt med dom små runda, och jättefin form på hjärtat.
Stor kram
AnnaMaria

linnea-maria sa...

Vaa? Ingen frost? I dalarna har vi haft 3 frostnätter sen en vecka utan. Vad fina dina kransar blev. Nog kan man väl göra som med mossan, lägga dem i frysen för att spara till vintern och dekorera då? Vad tror du? Ha det fint/Therese

chatarina sa...

Hej! Vilken fin hängare! Vart har du hittat den? eller vet du var jag kan finna någon liknande, i vitt? /Chatarina

katarina sa...

Hallå där!

Ååååå... nu ser jag ju precis vad jag ska göra med mitt stora hjärta!!
Måste plocka en hel massa lingonris...;)
Sally blev alldeles för korthårig den här gången. Jag är inte nöjd alls.....trist...:(
Det enda som är possitivt är att det växer snabbt. Hon är i alla fall väldigt ren och len.
Kram o rufsa nIsse på huvudet från mig.//Katarina

Vibeke sa...

Nydelige kranser og hjerter!

Så herlig med noen varme dager fremdeles - men man kan merke den friske høstluften nå, den er så klar og skjønn :-)

Bloggen din er herlig inspirerende, leser den så ofte jeg har tid! Takk for at du deler :-)

LOPPISLIV sa...

Härliga lingonkransar, så vackert!! Blir nog till att ta en runda med hunden i helgen tror jag bestämt och plocka lite lingonris :-)) och förhoppningsvis även kantareller...Kram på dig //Paula

Jill sa...

I love the finishing touches you are giving to your kitchen, I find that is the best part when all the painting and decorating has finishes.
Jill