tisdag 19 april 2011

Påsklådan

Nu är Påsklådan som jag har på köksbordet klar, färdig pyntad...
Små Hyacintlökar i några fack...




Vackra trä ägg som är handmålade, de har jag haft i flera år och jag tycker om dom ännu, vi hade äggen i vår butik, butiken som inte finns längre...



Värmeljus har jag i några fack, det är så fint att tända dom på kvällen. Det som jag har kvar är att fylla några fack i lådan med godis, det gör jag på Torsdag.

Ha det så bra alla, vi syns i morron igen !

Kraaam Anette

31 kommentarer:

Marie sa...

Så fint med påsklådan där på bordet och åh vad underbart med hyacinter!!!!

Skåpet i förra inlägget blev superbra, vilken duktig pappa du har!

Ha en härlig dag!
Kram Marie

Skatan sa...

Godmorgon!

Allt väl med dig idag?

Så stämningsfullt arrangerat... :)

Idag lär sista lilla snöfläcken tina bort från vår gård. Därefter kan jag nog inte längre hålla mig från att bara gå förbi krattan och inte lyfta den...

Ha en bra dag!

Annakarin

LOPPISLIV sa...

Godmorgon! Ohhh så fint du pyntat i din påsklåda, vilken härlig idé och vad mysigt med hyacinter. Ha nu en fin tisdag. Stor kram Paula

Margareta sa...

Hej Anette!

Så mysigt och fint på alla sätt med denna låda.Hyacinter ,ägg,ljus och godis det är favoriter hos mig med.
Du får alltid till det så smakfullt.

Hyllan/skåpet där i förra inlägget som din pappa gjort var ju snygg....
Händiga pappan...

önskar dig en fortsatt bra vecka!

Kram Margareta

Min Skattkammare sa...

Så fiiiint! Och skåpet också i förra inlägget!
Hur går det med snösmältningen däruppe? Bra, hoppas jag! ;o)
Vill önska dig en härlig påskhelg! Ljumma vindar är på väg....
Som vi behöver detta....oj oj!
Kram på dig!
Kicki

tre nyanser av vitt sa...

Hej
men vad läckert det blev med/i din låda. Hyacinter hmmm måste jag införskaffa, älskar dom! Tack för inspirationen!
Ha en bra dag
Kram Marie

Villa Björkenäs Backen sa...

God Morgon!!

Så mycket fint du har gjort och så många fina inlägg jag har missta hos dig :)
Men nu har jag sett dom och fått så mycket inspiration :)

Ha en jätte fin dag nu! :)

Kram Sirpa

Skatan sa...

Hej igen :)

Ha-ha...ja du, jag skall påminna mig om de här tv-sändningarna när jag blir gammal och tandlös!

Mosaik i Umeå. Butiken är såld sedan drygt ett år tillbaka. De nya ägarna har på intet vis lyckats hålla kvar i den känsla som grundaren till butiken lyckades skapa. Tyvärr...Den finns kvar, snett över gatan från där den låg tidigare (nu:bredvid Buketten) dock blir jag alltid lite ledsen när jag går dit...

H det bra!

A

Så Vitt Jag Vet sa...

Vad super charmigt med din facklåda.. Du har pyntat den så vackert !
Kraam
Sanne

Vita små hjärtan sa...

Så fint! Det är så mysigt med såna lite bra-ha-lådor!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Kamilla sa...

Åh så gulligt och fint! Vilken bra låda att pynta i efter säsong.

Kram kram

Ett Vitare Hem sa...

Så härlig dig påsklåda är!
Ha en härlig tisdag!
Kram/Lena

Vintage House sa...

Hej
Härligt pyntat du har gjort hyacinter är så fint...
ha en toppendag
kram
sandra

Dronninghuset sa...

nydelig. enkelt. vakkert.
hilsen Tove i
dronninghuset.blogspot.com

Unknown sa...

this is such a sweet tabletop display...it makes a great centerpiece. It's simple, yet very elegant!

Ina sa...

Hej vännen! Svarar på dina frågor här. Lite apricot är typ ljusrosa fast inte riktigt babyrosa, den har nog lite mer gult i sig men jag tycker inte den är aprikos då hade jag inte valt den färgen. Jag tycker det är en fin färg och mer rosa än aprikos helt klart enligt mig.
Tyvärr har jag ingen rosa LK...
Kram Ina

Lisas torp sa...

De där lådorna är så fina och så användbara! Så fint du har gjort med din!
Kram
Lisa

Viveka i Bläckhornet sa...

Så fint i din låda :)
Kan tänka mig att det ser jättemysigt ut när du tänder ljusen på kvällen...
Idag är vädret verkligen skönt. Nästan ingen blåst, så jag tog fram krattan för att påbörja den stora vårröjngen :)
Ha en fin dag

Kram Viveka

Unknown sa...

Ljuvligt.
Blir riktigt inspirerad.
Ha en toppen dag.
Kram

Mariette sa...

Hej Anette!

Vilken härlig härlig påsklåda!

Underbart arrangerat med ting som är vackra til påsk. Klokt att fylla på godis när det närmar sig... det går ju gärna åt...*hihi*...

Mysig tisdag till dig!

Kram Mariette

Sussi sa...

Hej Anette!
Kul idé med en påsklåda på bordet! Och lite påskgodis i de tomma facken blir pricken över i...klokt av dig att vänta tills på torsdag!

Kram
Sussi

Møkster Bu- sa...

Nydelig med små telys innimellom.
God påske!

PS: Bli med på lotteri i ØY-SØKER-FAMILIE-bloggen!

Millygarden sa...

Jättefint arrangemang du har där på bordet. När jag ser dina ägg påminner det mig om att jag har stora ägg i betong någonstans...dom måste jag leta upp!

Kram Marina

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå, vilket fint och lagomty påskpynt!! Äggen, så snygga och så vackert med hyacinter till våren, nu börjar vi fatta att det faktiskt är en vårblomma och ej julblomma=) Mari.

Kamomilla sa...

Vad vackert med en sån påsklåda!

Nyanser av vitt sa...

En helt underbar påsklåda. Sköt om dig
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

En helt underbar påsklåda. Sköt om dig
Kram Agneta

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

So pretty...love your blog!!! All the best,Chrissy

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Rigtig skøn låda - sart og fin og perfekt;o)
Håber du får en fantastisk påske - Klem Tina

Anna sa...

Vad fint med lådan!! Hittade hit av en slump, vad fint du har!

Homestylist sa...

Fint!!