onsdag 28 september 2011

Nisses trappa !!

Nisse har fått sin trappa nu !! Kommer ni ihåg då jag berättade att han är nästan blind ? Det inlägget hittar du HÄR. Då fick jag ett mejl av en gullig tjej som har en djur affär, hon ville skicka en trappa till Nisse ! Nu har den kommit..



Hmmm...nu ska vi se...den är ju mjuk och go i alla fall..





Jippiiee jag klarade det..jag tog mig upp....





Titta så fint det gick, nu klarar han att ta sig både upp och ner här på sin favoritplats i hallen !!

Vill du också ha en trappa eller något annat till ditt husdjur, jaa kika då in i den här fina butiken, Hov och Tass.

Ha det så bra alla

Kraaam Anette

P.s Nisse fortsätter med sin medecin ett par dagar till, men han har repat sig bra nu..jag var ju livrädd att han hade fått i sig råttgift, många skrev ju om det till mig, jag tycker att man ska förbjuda råttgift, det är ju så många oskyldiga som kan få i sig det och faktiskt dö, eller hur ?

34 kommentarer:

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

vilken smart ska han fick lilla vovven..ha det gott♥kram

linnea-maria sa...

Men gud vad gulligt av henne! Det ser ju perfekt ut!
Kram

Nilla sa...

Vad skönt att Nisse mår bättre igen! :) Och så fin trappa han fått, gulligt av henne att sända en sån åt Nisse!

Och jag håller med dig, förbjud råttgift! Min morbror har strött ut råttgift under sin sommarstuga, utan att tänka på att min mamma och även en annan morbror har stugor på samma tomt och vi alla andra har husdjur, hundar och katter som kan få i sig giftet :( För att stänga ute möss på sommarstugor fungerar det utmärkt med enris på de ställen var mössen kan tänka sig komma in. Och det är inte skadligt för varken natur eller djur!

Kristina sa...

Oij vad fin den är, bra att den är mjuk och tassarna får fäste på den :)
Hoppas att han kommer ihåg var den är, så att han inte stiger fel.
Nisse verkar faktiskt vara din egen lilla "gulleunge", underbart att se hur du sköter fint om honom!

Catrin Eriksson sa...

Oj, vilken fin trapp, Nisse är ju så söt! va skönt att han mår bättre.
/Catrin

Fru Ekeby sa...

Vilken tur att det finns snälla människor i alla fall! Fiffig trappa! Kram.

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men harredodingen så gullig man kan vara, vilken fin trapp Nisse fick , nu är han på G ska du se och snart frisk, han blev säkert glad övet sin lilla trapp!!! Mari.

Elsa sa...

Va' söt och gulligt!

Sea Angels sa...

How kind and thoughtful of her to send you these steps lucky Nisse
xxx

Lilla Majken sa...

Vad gulligt, jag hade ingen aning om att det fanns trappor till hudar.

Ha en fin dag! Kram Therese

Ett ögonblick sa...

Å, vad skönt att Nisse håller på att repa sig. Det är såå hemskt när husdjuren blir sjuka, man märker bara att dom mår dåligt och så kan dom inte tala om...jag blir jätteorolig.
Vilken underbar trapp han har fått, en "Nissetrappa", vilket lyft!
Håller med dig om råttgift, det borde förbjudas!!! Mycket bättre med små kissekatter som får visa hur dom har rovdjuret i sig;) det är i alla fall så det funkar i naturen, varför ska vi människor styra och ställa så mycket... suck!!

Ha det gott! och massor med krya-på-dig till Nisse!
//lisamaja

G:a Affären sa...

Halledosingen, lillNisse har en egen trappa! Så rart av henne...
Puss till Nisse
/Cia

toves sammensurium sa...

Neimen så kult!hvilken engel den damen var,nå kan han kose seg videre på plassen sin,søtingen:)))
Toveklem :)

Vintage House sa...

Hej
så gulligt av henne verkar fungera perfekt...
kram
sandsra

♥ Bina ♥ sa...

Men åhh... jag blir alldeles varm i hjärtat <3

Så fint!

-kärlek-

KRAM

Therése S sa...

Så rart av henne och vilken lyx-trappa Nisse fick =)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Stackars lilla Nisse vilken pärs han har gått igenom (och för matte också). Skönt att höra att han börjar må bättre. Och det ser ut att fungera jättebra med trappen, tänk vad bra det är att det finns hjälpmedel för både djur och människor när det behövs.

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

Sallys hus sa...

ååå lilla liten!!
Jag sitter här med en tår i ögat....tänk vilka snälla människor det finns...o lilla NIsse....såååå fin..
Vad orättvist livet kan vara..
Sally ser tvärtom lite för bra tror jag...när jag går ut med henne här på jobbet glömmer hon bort att kissa...hon bara sitter och stirrar på alla som går förbi. Från att de är en liten prick långt borta tills de gått förbi och blivit en liten prick igen....
Jag blir tokig....när jag jobbar ligger hon på en kudde på mitt skrivbord o kikar ut genom fönstret. ser något läskigt ut morrar hon lite.....;)
Hur gör ni nudå?? flyttar ni runt på den där lilla trappan?? Ser han den fast den är ljus?? jag tänker mig att han kanske ser mörka färger bättre...jag menar synskadade brukar ju kunna se kontraster bäst...om allt är vitt/ljust ser man ju en svart detalj bättre...fast å andra sidan är han ju hund så han känner nog doften av den.
Ge honom en stoooor kram från mig.
Har förresten glömt fråga...är Nisse en gosehund??
det är inte Sally. det är bara på kvällen då hon är trött som hon vill ligga på rygg o bli killad...fast inte i knät..bredvid ska det helst vara. På dagarna backar hon om man försöker komma åt o klappa....så vi kör med tvångsgos...haha....stackars vovve...Någon knähund är hon absolut inte.
Kraaaaaaaam Katarina

HOUSE of ADELA sa...

Men vilken underbar tjej!! Å så fin den var, perfekt till lille sötnosen! Bra att veta man vet aldrig när det kan behövas. Håller med dig om råttgiftet...urrk fattar inte att det är tillåtet!!!

Kramar i massor
Adela

Tinas bo sa...

Vilken härlig trappa!
Mjukt och gosigt om han ändå skulle snubbla lite..

Kram Tina

Mariette sa...

Så gulligt. Din Nisse ser ju riktigt nöjd ut. Ja, jag håller med dig, råttgift är en riktig pina om man har barn och djur i närheten.
Mariette

Anonym sa...

For en flott trapp til Nisse :)
Er så enig med deg i at rottegift er forferdelig, det burde absolutt vært forbudt.
En venn mistet sin hund for noen år tilbake, fordi naboen hadde lagt ut rottegift. Dette var i et tettbebygd strøk med både hunder og katter i nabolaget.
Hunden ble forsøkt behandlet på dyreklinikk, og kjempet for livet i en uke før den døde. Helt grusomt.
Jeg tror reglene er litt strengere i dag enn da dette skjedde, men det hjelper jo ikke stort når giften er fritt å kjøpe for alle. Huff.
Lise

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men så toppenbra det går med nya trappan, någon har tänkt till här. Nisse kommer få mycket nytta av sin trappa, så gulligt och skicka den trappan till dig. Och du anar inte vilket helvete det är när en hund fått i sig gift, våran cocker fick vi ta bort efter det. En gubbe la ut för och bli av med hundar där vi bor!!
Ge nu Nisseponken en puss från mig
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

hej!
Så fin trappa som Nisse har fått.
Kram
HAnna

LOPPISLIV sa...

Så fin trappa han fick lille Nisse, passar ju perfekt in i ditt vita hem, så fin i färgen och ser så mjuk och go ut att gå på. Helt Perfekt ju!! Usch ja, råttgift har jag inte tänkt på bara att de kan få i sig, hemska tanke. Håller med dig, det borde förbjudas.

Kram Paula

♥ Pia... sa...

Men OJ.. den trappan var ju bara för snitsig.. skulle nog tro att det passar fröken här hos mej med.. ska ta och kolla den sidan:). Jag får ju lyfta min skrutthund upp i vår säng.. när vi köpte ny säng så blev den liite för hög.. men den trappan.. mjuk och så fiffigt.. tack för tipset.. kram..Pia

Josefine-Elvine sa...

Vilken gullig trappa :) Hoppas att Nisse mår bättre nu, det är alltid lika tråkigt då hudarna blir sjuka. Som matte själv vet jag hur orolig man kan bli! Men nu ser han ju nöjd och glad ut i alla fall :)

Hälsningar från Josefine

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej!
Men vilken fin trappa och vad skönt att allt gått bra med lilla Nisse.En stor Höstkarm till dig och söta Nisse
Tina

Sallys hus sa...

Hej igen!

Jag jag läste.....;9
de verkar ju vara rätt lika Sally o Nisse....bortsett från synen..:(
haha...tänk om vi skulle para dem....deras valpar skulle man ju inte ens kunna ta i....fniss....
Mm...Sally vill väldans gärna ha alla kuddar i soffan för sig själv. Helst ska de ligga på varandra så det blir riktigt högt. Det är precis som att hon vill upp i samma höjd som oss andra. När vi inte är i närheten smiter hon upp och lägger sig på ryggstödet till soffan...det tycker jag inte om. Är rädd att hon ska ramla ner.

Jag de är för tokiga våra små yrväder..;)
Kram o ha en härlig dag!
Min sista jobbdag den här veckan..;)
katarina

Mari sa...

Hoppas Nisse snart är tillbaka i sin fina form. Det gör ont i hjärtat när ens djur är sjuka. Håller tummarna! Och vilken fin och halkfri trappa, måste ju vara perfekt hos er. Kram!

Yvonne sa...

Vad skönt för er att Lill-Nisse är frisk igen. Jag har också haft hundar och katter som har vart sjuka och det är ju hemskt. Vad bra för honom att han har fått en trappa, så han kan gå upp och ner som han vill.
Hälsningar Yvonne
Jag såg att du har haft 2,5milj besökare det måste vara rekord.

rosenälvorna sa...

Hej, han är så himla gullig där han sitter lillNisse:) Vilken superbra trappa, måste komma ihåg när Elsa blir gammal eller om hon skulle bli rädd för att hoppa upp/ner säng/soffa. Läste lite om Sally(bland kommentarerna)att hon inte är en gosehund, det är inte Elsa heller direkt, bara ibland ligger hon nära, men vill helst inte bli så mycket klappad på. Läste om rasen någonstans och då stod det att Westisarna inte är några knähundar.
Härligt för Nisse i alla fall attkunna ta sig till favvoplts. Nospuss från Elsa! Christina

Maria ( Idekroken ) sa...

Åh ;)det var søtt :) og praktisk.
Vi har selv en liten vov, på 11 år, men hun er foreløpig frisk og rask. Men det varer jo ikke evig :(
Bloggen din er forresten nydelig :)

Klem fra meg

Tama sa...

Det är väldigt bra att det blir förbjudet för folk att plåga ihjäl råttor och möss med råttgift.
Det är för råttorna och mössen som jag engagerar mig i detta. Det är ett steg i rätt riktning, att en av alla grymma metoder för att döda råttor och möss, blir förbjudet.
Råttgiftet blir äntligen förbjudet från 1:a augusti 2014, och det blir äntligen totalförbjudet från 1:a januari 2015.

Råttvän och Musvän