fredag 9 december 2011

Årets Julgran

Årets julgran är inne, jag vill njuta av den riktigt länge så vi tar alltid in granen tidigt i det här huset. Jag är noga med att ge den vatten hela tiden, då håller den sig länge, några andra knep har jag inte.



Jag gjorde en toppstjärna av ett litet sött tårtpapper på det klistrade jag en bokmärkesängel och sen lite glitter på allt. På baksidan har jag tejpat fast ett vitt skirt band som jag knyter runt toppen på granen....





Några paket ligger under granen...





Här står granen, bakom matsalsbordet...jag drömmer om ett annat bord här i matsalen, ett gammal gediget slagbord..vi får se när det dyker upp.

Ha en fin helg alla, och tack för alla fina kommentarer som jag får, jag läser alla men hinner inte svara tillbaka, hoppas att ni förstår...

Kraaam Anette

47 kommentarer:

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Vilken söt julgran!
...passar jättebra i matsalen :)

Kram från Australien♥

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

så fint♥ dina matsalsmöbler är precis sådana som jag vill ha...så vackra..ha en bra dag.
kramar

Vardagligating sa...

Otroligt fin matsal ni har! Jag vill också ha ett gammalt slagbord, men just nu har vi inte plats för ett, det får bli när vi bygger ut.;) Fiffigt med "stjärnan" av tårtpapper på toppen av granen. Fint!

Ha en skön fredag! Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men jösses så vackert, hela matsalen andas jul. Så tät och fin gran, underbart dekorerad. Och för precis ett år sen skrev jag, vilken fin häst du har. Det måste jag ju säga nu också. Din gamla pålle hälsar.
Varm kram
AnnaMaria

Malin's Hus sa...

hej svejs!

fint hos dig alltid Anette! min man skulle avlida om jag tog in granen nu. jag vill men han är sådär tråkig traditionell som väntar till nån dag innan :( puhuhuuuuuuu ska försöka fjäska för honom lite extra iår.

TREVLIG HELG!!!!!!!!!!!!!!!!!!

M A L I N

linnea-maria sa...

Det är så fint i din matsal! Granen är så grön och fin. Ja iår ska jag försöka vattna den ordentligt, brukar missa det lite för mycket. kram /Therese

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Härliga julbilder!! En stor öppen sal, underbart. Där firas det säkert till den stora guldmedaljen c",)

Ha en fin helg, Klem Anna

Norregård sa...

Hej!!
Mysigt att ta in granen redan nu:)) Gäller ju att njuta riktigt, det går ju så himla fort....

Idag blir det väl fredagsfika...*ler*..
Kram Malin

INNENANSICHTEN sa...

Hej,
Du kan även gå till jul redan! Ditt träd är mycket vacker ... tack för förslagen. Jag får alltid trädet in i huset .... veckan före och dagen efter jul .... det bli våra får. De älskar julgranar!
Bästa hälsningar,
Uschi

Västbacken sa...

Trevlig helg!

Kram

Lotta

Goa sa...

Ljuvligt rofyllt och krispigt vackert!
Tack för alla tidiga morgnar, då du skänker mig skönheten!

Stor varm kram till dig vännen ♥

Ninnis sa...

Förstår att du vill njuta av granen som passar perfekt i den fina matsalen...=)

Ha en skön helg !!!

Kram Ninni

LOPPISLIV sa...

Godmorgon där uppe!! Ohhh du har julgranen uppe redan, det ger julkänsla det, så fin den är och din matsal är underbar, nu har jag förstorat och kollat in alla fina detaljer...hihiii
Gillar lummer ( heter det va?) som hänger på skåpet, såååå snyggt. Och ditt bord gillar jag också fast jag vet hur det är, man vill ändra och greja. Här är full kaos, men det går åt rätt håll, nu är snart allt kakel uppsatt...jippppeee :-))

Fin fredag önskar jag dig, glöm inte att fika idag!! :-)

Kraaaaam Paula

lisashus sa...

Vilken jättefin gran och så fint den passar i er matsal!
Ha en fin fredag!
Kram
Lisa

Anna Nilsson sa...

Vilken underbar matsal ni har! Granen passade in riktig fint där :)

Ann-Catrin sa...

Godmorgon vännen1
Oj så du har det juligt.. och så vackert att man baxnar
har man ingen julkänsla så ska man gå in till dig för här är den på topp!
Din matsal är det ljuvligaste av ljuvligaste.. varenda detalj så perfekt!
Julgranen.. ja vad säger man.. perfekt den med

kramar
Ann-Catrin

anne sa...

Vad fint, härlig julkänsla i din matsal!

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhh så fint Anette. Ser att vi har samma hjärtan, från House Doctor *ler* Visst är de vackra!

Ja, här har jag inte alls kommit så långt i julstöket, men jag tar det jag har kraft och ork till så vet jag att det blir allra bäst. Går ju igenom samma som du gjorde för några år sedan och då tror jag du förstår precis. Andra gången nu för mamma och då är det så mycket annat som liksom inte har så stor betydelse.

Önskar dig en riktigt fin helg vännen och tack för den ljuvliga inspirationen. Blir så varm och glad inombords av ditt vackra hem.
KRAAAAM!

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj här går det undan men så fin det var med granen och den gamla brunten bredvid, den salen skulle nog ingen ha ngt emot att fira julen i, verkligen julvackert!!!

Jag håller med ang julen, man vill dra ut på den och njuuuta av den så länge det går, för efter jul, ja då vill jag ta bort rubbet, innan nyår! Men just granen brukar jag dock inte ta in förrän ett par dgr innan tidigast, och den brukar jag klä "nyårsaktigt" så jag står ut med den ett tag=) Vår har börja barra vissa år så tidigt så jag törs heller inte ta in den för tidigt, men förra året var det så kallt och så direkt in i värmen, vi gjorde fel då så jag tror den fick en chock, började barra tidigt och lukta illa...MEN jag har en minigran klädd i lillstugan minsann så du är inte själv Anette=)

Verkligen jättefin julsalong!! mari.

Praliner sa...

Ah, vad himla vackert! Det andas jul och mys långa vägar! Kram Jackie

sagolikflora sa...

Tjusigt!!! Här får man jul inspo. Tack för fina bilder o trevlig läsning. Kram Caroline

Aunt Jane's Attic sa...

Wow Julie x

Min Skattkammare sa...

Åhhh...Anette, är granen redan på plats! Så fiiint du gjort! Jag håller med, man ska njuta medan man kan för sen efter nyåret vill man bara ha våååår och våriga lökväxter.
Få se om maken går med på att smyga in granen. Han är lite konservativ...fniss.
Ha en riktigt skön tredje advent!
Kram Kicki
Ps...ikväll är det spännande, vem vinner Idol, tro??

Designe sa...

Oj, har du tagit in granen redan?! Va härligt! Ha en fin helg! Kram

Vardagligt svammel/Anette sa...

Hmm! jag som knappt kan få granen att överleva juldagarna ens,tycker mina barrar redan när jag hänger på kulorna... men, fint är det hos dig!

john sa...

Oh it all looks really beautiful and you are so organised all ready ! doesn't the fir tree smell just lovely ? Gail x

Jenny sa...

Hej Anette!
Vilken fin gran, supersött pynt oxå!

Ha en riktigt trevlig helg!

Kraam Jenny

gamla skolan sa...

Haha ! Vi har visst samma tema idag :) Din julgran är ljuvlig !! Inte alls lik min , men helt underbar . Så fint du har klätt den , ser så skirt och vackert ut . Står helt perfekt där i din matsal . Er matsal är som ett vykort ! Jag tycker bordet och stolarna är så vackra !!
Önskar dig en fin helg !
Kramar // Susanne ♥

Vintage House sa...

Hej
så vacker din gran blev..
vi ska hugga en på söndag sedan kommer den in nästa vecka någon dag..
Jag vill oxå ha den länge så man kan njuta...
kram
sandra

Anonym sa...

Vilken mysig julgran, och självklart mysig och fin blogg! Hittade hit idag! Ska bli spännande att följa!

Kärlek i kvadrat

Tinas bo sa...

Jösses,jag har dött och hamnat i paradiset!! ;)
För så måste det det se ut där!!!
SÅÅÅÅÅÅ VACKERT!!!!

Ha en mysig fredag
kraaam Tina

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig !

Det förstår vi så klart ! ;)
Men blir så glad av dom gångerna som du har tid att titta in ! ;)
Så fint du har det där hemma.
I varje vrå ! :)
Nu blev jag sugen att handla en julgran. vilken fin gran med fint pynt !

Önskar dig en jötte fin helg !
Kramar Sirpa

Millygarden sa...

Jättefint verkligen och juligt med gamaldags charm. sådär som du och jag vill ha det..vi är nog rätt lika där. För mig är det viktigt att mina barn får växa upp med fina jultraditioner och riktig julstämmning sådär som jag själv minns den. Känns som vi tänker lika där.

Igår flyttade vi skåpet så att det står bra för att ha dörrarna öppna som godisskåp. Ska bli så mysigt att fixa det. Åh vet du jag ska ta och baka dina mini peparkakshus, ett varsit till ungarna som ska få stå i godiskåpet.

Ha en fin kväll!
Kram Marina

Manne's hverdag sa...

VAKKERT JULETRE OG NYYDELIGE BILDER AV ET UTROLIG VAKKERT ROM!!!

God helg!!!

Klem

Vitspets sa...

Åhh vilken fin toppstjärna och din matsal den är såå fin Ha en trevlig helg Kram Karina

My Shabby Streamside Studio sa...

Inspiring!
God Jul,
Sandy

Rose Garden Malevik sa...

Hej Superdukitga Anette
Göta Petter,,,,,,va fint du har det,,,,,,
å viken gran sedan,,,,underbar :)
å missa nu inte........

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Bella - Dreams of country life sa...

Din matsal fick mig att dra efter andan. Gud vad fint. Verkligen.

Bromans Bravader sa...

Älskar din gran! Så fin och söt. Underbar och gammeldags!

Gabriella sa...

Åh så fint det ser ut hemma hos er! Underbart.

Anonym sa...

jättefin gran och vackert vitt pyntad!!

Önskar dig en trevlig helg!/Mona.G

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint har du det hemma hos dej .Jättefin julgran .Önskar dej en skön helg.Varm Kram Rita ♥

Vardaxlyx sa...

Vilket underbart hem du har! JÄTTE fint!
Massa kramar

Katarina Häggström sa...

Hej så fint matrum du har. jag älskar vitmålade golv...fint! Granen ser jättefin ut. vi ska pynta granen i morgon också...det blir trevligt att få in lite julstämning i huset!
mvh
katarina

Maison Marie et Florence sa...

Zo mooi ik geniet altijd van je foto's!
Groetjes Manuela

Almacén de Inspiraciones sa...

Ohhhh! Qué bonito árbol de Navidad! Bravo

Lilla jag sa...

Ååååå... Så härligt fint du/ni har det hemma!!!
Kramar