onsdag 4 januari 2012

Nisses julklapp...

Ser ni där han sitter vårt lilla troll Nisse..han sitter bredvid sin julklapp, ett nytt gossedjur.



Men han gillar den inte..icke..det syns på bilden eller hur, Nisse vänder bort huvudet i protest. Jag köpte ett nytt gossedjur åt honom i julklapp för den gamla han har börjar se rätt sliten ut om man säger så..



En bild ihop på oss två kan du väl få, men sen är det bra, tänker nog Nisse. Okey då, det var väl ingen bra julklapp, du får behålla ditt gamla slitna gossedjur...jag ger mig.

Ha nu en fin dag alla

Kraaam Anette

44 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hihi sötnissen:).. Föstår honom precis.. ett sånt där gossedjur har någon av barnen på förskolan och ja inte är han vacker den hunden:).. Nää fram för nåt sött litet lamm..heja Nisse.. håll du på ditt gamla gosedjur....:) Åå vad jag tycker du har ett fint kök..ljus och fint....ja nu är det dax för mej att kila till jobbet.. lite slöa dagar där nu..lite barn och många fröknar.. såå man är slööööööööö... ha de gött... kram..Pia

linnea-maria sa...

Du får åka till Ikea och köpa en sån där gosedjursråtta som finns på barnavdelningen. Det känns som om alla hundar jag har träffat härikring har en sån. Jag hittar ofta sådana hemma hos hundfolk, de ligger välanvända och nötta på golvet med råttsvansen pekandes rakt ut och ser otäckt verkliga ut när de blivit lite tilltufsade :P. Det tar kanske lite tid att vänja sig med sin nya kompis, han kanske luktar lite främmande också :) Kram /Therese

Satu Pysselblogg ! sa...

Dem är för härliga djuren, passar det inte så passar det inte!!
Kram Satu

Malin's Hus sa...

haha, söta Nisse. så klart han vill ha den gamla gosiga, som en snuttefilt :)


ha en go vecka....


KRAM

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

hihi! det är väl för vovvarna som för barnen som har en favvosnuttis, det gamla slitna lite halväckliga är bäst.
kram och ha en bra dag

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Ja det är viktigt med rätt gosedjur!!
Hur ser det gamla ut så?!

Klem Anna

Marie sa...

Hihi, han är precis som barnen. Bara den välanvända favoriten duger!

Kram Marie

Anci sa...

Jag tycker i alla fall att det var en fin julklapp :)

Kram
Anci

LOPPISLIV sa...

Hihiii så söt han är där han sitter Nisse och ser lite förlägen ut över sin nya kompis :-)) Nej det gamla duger bra tycker han...hihii men han kanske snart tar denna nya till sig också, vem vet??

Ohhhh ditt kök Anette, sååå ljust och fint, älskar ditt vitgråa golv. Vill också ha ett nytt golv till vårt kök...Det står överst på min vill ha lista och det bara måste göras här hemma i år :-)) Till sommaren säger maken...så jag får lugnt ge mig till tåls...hihiiii

Ha en toppendag. KRAAAAM Paula

Min Skattkammare sa...

Ha ha ha....gosedjuret ser lika missanpassad ut som Nisse! Eftersom han ser lite dåligt kan det ju inte vara det yttre han går på. Små bulldogar kan ju inte mäta sig med Nisses skönhet. ;o)
Måste bara kika in och önska dig ett riktigt gott 2012! Fin årskrönika du bjuder på. Så kul att du är stolt över din butik, att det blev bra i slutändan. Du fixade det galant! ;o)
Jag tar en paus....det bara snurrar i skallen....
Vi ses snart igen!
Kram Kicki

vitadrömmarobusigabarn sa...

Nämen Nisse vilken fin kompis du fått!
Men du ser inte riktigt nöjd ut hi hi
Han är så söt
Ha en jättemysig onsdag här har vi regn
O blåst vill hellre ha snö o sol!
Kram kram

Anonym sa...

Nisse=årets bloggare! Han kan roa han;)

Kram Anna V

gamla skolan sa...

Hahaha ! Fina nisse ! Han är ju hur söt som helst !!
Kramar // Susanne ♥

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha, sötnosen! Han är som en baby, och har säkert samma känslor, en gammal vän slänger man inte bara så där tänker han=) Men den nya såg väl fluffig o trevlig ut Nisse!? Söt bild där han sitter mitt på golvet med nya "kompisen"=) Mari.

Vitspets sa...

Nisse år som barnen
bara den välanvända duger
Kram Karina

Therése S sa...

Så söt kompis Nisse fått.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Haha, herlige Nisse!
Godt Nytt År!

Klem

Malms Verden sa...

Nåh hvor er han sød - det kan være han kan lide den når den har været der et stykke tid og han har vænnet sig til at den er der!
Knus Rita

Anna sa...

Hejhej! Min syster har precis startat en blogg som handlar om hennes liv i ett nyrenoverat lantligt hus på sin gård, med sambo, underbar inredning, hästar m.m.. Kika in på den, då skulle hon bli glad :) http://myspastommen.blogspot.com/
Kram!

Stenmur & Gärdsgård sa...

Den där Nisse han har det bra han! :-)
Det är ju givetvis dom där slitna och smutsiga som våra älskade djur gillar allra bäst...
Kram malin

HOUSE of ADELA sa...

Ha ha ha...lille sötnosen!!! Han vet vad han vill! Här är det tvärtom de tycker det är superskul med nya gosedjur, särskilt om de piper, då ska de sönder så fort som möjligt;) De öppnade sina egna julklappar på julafton och tyckte det var så kul så när vi satt vid julmiddagen öppnade de några till under granen...som inte var deras...hmm...;)=)

Kramar & nospussar!
Adela

Mari Brown and Colourblob sa...

Ja a Nisse ar ju sa sot, vilka Roliga ar att just igar sa tankte jag pa julgavan for varan Charlie, vilken han inte heller tycker om. Han har en gammal kanin o anka som han alskar (bara vi vet vad dom ar nufortiden)... Kaninen fick han fran Ikea manga ar sen... Jag hoppas Nisse ar glad att han fick sin gammla gosse till baka : )

Gott Nytt Ar!!!

Mariette sa...

Hmm, man vet aldrig hur nya "kompisar" kommer tas emot :)
Det är nästan som att tvätta småbarnens gosefilt...
Så söt han är!
Mariette

Sallys hus sa...

Haha...såååå sööööt!!
Haha..ja de är för roliga de små trollen...Du får ta o smutsa ner den lite o gnida den mot någon trevlig doft så gillar han den nog sedan..;)
Sally är just nu inne i en period då hon går runt o muttrar o gruffar..skäller så fort hon tycker något låter misstänkt...åt telefonen eller något hon ser ut genom fönstret....haha...de är för tokiga..;)
Kram kram Katarina

G:a Affären sa...

Nej men jag förstår Nisse, som jag tror är en vänlig hund. Den där nykomlingen ser rent ut sagt vrång ut! Jag tror inte Nisse vill umgås med så sura varelser...även om han ser dåligt så kanske han uppfattar anletsdragen. Tänk om matte föredrar den där!
Tar du ut nykomlingen tror jag Nisse kissar på den.
Heja lillNisse och puss på dig.
/Cia

Vardagligating sa...

Vad söt Nisse är. Gosedjuret är ju fortfarande okänd för honom, efter några dagar är de kanske bästa vänner!

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hihi, kroppsspråket och den blicken säger en del. Gamla gosedjur är inte det lättaste och byta ut, men jag tror Nisse gillar sin nya gosing efter ett tag.
Kram och nospuss
AnnaMaria

My Shabby Streamside Studio sa...

So cute! I love picky little dogs!

marie jm sa...

Åh lille GullNisse, han ser nästan generad ut, man kan nästan se vad han tänker!

lisashus sa...

Nisse är ju själv som ett gosedjur - så söt han är! Han kanske vänjer sej så småningom, det kanske luktar för nytt just såhär i början!
Lisa

hällkulla sa...

Heja, Nisse!
Roligt med personliga hundar!! Ofta är de gamla och slitna samt fullständigt sönder rivna hundleksakerna de bästa (iaf verkar våra hundar tycka så), så det brukar sluta med att matte får ta fram björntråden och sy ihop så att leken kan fortsätta!!!

Ha en fin kväll!
Kram
Pi

Vintage House sa...

härligt go och han ska nog bara vänja in sig lite......
tack söta för din kommentar tyvärr behållar jag även den tre armade älskar den....
kram
sandra

Gabriella sa...

Hihi så söta bilder! Det brukar vara så, de har sina favoriter minsann=)

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Så söta dom är ...båda 2 ;)
Tack rara du för dina fina kommentarer;)
alltid lika kul när du är på besök.
Visst blir det kul nu när vi äntligen är igång...
Ikväll var vi och kollade på trägolv.
Tror att jag hittade det vad jag vill...eller vi ;)

Ha en fin fortsättning på veckan!
Snart är det helg ! :)
Jag har varit ledig hela veckan och ska nog fortsätta med det och ta igen ;)

Ha det Gott ! Kramar Sirpa

Nellie sa...

Min schäfer har också mycket bestämda åsikter om sina leksaker. Stora favoriterna är dock gummigrisarna (silikon?) som man kan köpa på de flesta djuraffärerna. Jag tror att hon har alla färger och storlekar just nu. De får t o m följa med på skogspromenaderna. De har ett mysigt grymtande ljud men de brukar tystna efter en vecka eller två när ljudgrejen är sönderbiten! Håller med i Nisses fall. Han verkar behöva sin gamla kompis igen. Tips! Ta med honom till djuraffären och låt honom välja leksak själv! Det har min gjort flera ggr. Fast det slutar alltid med en ny gris!!! Och smågodis!!! Ha det bra!

Millygarden sa...

Åh så gosig han är...tän föst när jag såg den första bilden trodde jag Nissen fått en riktig hundkompis..men nu ser jag ju att det är en gosing!

Önskar den en härlig Trettondagshelg!
kram Marina

Enelid vitt och lantligt! sa...

Så söt han är lilla Nisse!:)
Ha en trevlig Trettondagshelg!
Kram Carita

Maj sa...

Vilken gullig/fin hund du har! Men är inte gossedjuret lite för stort, kanske är han lite rädd för det?

Ekenäsliv sa...

Sååå söta ändå :-)
Jag ser att du har axet-stolarna. Dem har vi fått ärva och tänkte måla om dem då de blivit lite gula, samt att axet på dem är guldiga... Dina är lite svagt vit/grå eller? Jättefina tycker jag!!
Vi ska även hitta ett passande bord till dem då vi skall ha dem i vår blivande glasveranda =)
Ha en fin trettondagsafton!
Kram Anna

Tinas bo sa...

hahaha Bilderna säger mer än ord...
-jag vill inte ha nån ny!! Jag vill ha mina gamla vän tillbaks!!!
Han är sååå sööööt!
Men vänta bara efter ett tag kommer han att gilla sin nya julklapp.. :)

Kraam Tina

LIVSGLITTER sa...

Nej va söööt!!

Inka sa...

Oh, my God vilken sötis. Men du, han kanske måste lära känna gossedjuret först, hi hi.

Trevlig fortsättning på det nya året.

Kram Inka

Helena sa...

Haha, vad rolig han är. Min hund Bally är likadan med sina julklappar, han är en ytterst selektiv liten hund... ;-)

Svenja sa...

wow how cute is your dog? :)
i love your kitchen.. i got the same fridge but in turquoise.. beautiful!!
have a nice day, kram svenja