måndag 7 januari 2013

Stökigt värre...

 Igår stökade jag till det här hemma..julen plockades bort,  jag lägger alla julsaker på matsalsbordet och sen ner med dom i källaren...puuhhh.. så det ser ut, grejer överallt !!


Men sen, sååå ljust och fint det blev..rent och snyggt på nåt vis, det är alltid såå himla roligt att ta fram julen, och sen att ta bort den...eller hur ? Ett år tills nästa gång...
Kraaam Anette
P.s Tack för tipsen om hur jag kan lägga in bilderna här på bloggen, vi var tvugna att installera Google chrome för att det skulle funka..bloggkompisar kan man alltid lita på, vi hjälper varandra !!

25 kommentarer:

Clara Malvina sa...

God morgon!!
Vilka ljuvliga små svampar!! =)
Skönt att plocka bort julen, det gjorde jag dagen efter nyår. Då kände jag att nu får julen vila tills den ska plockas upp igen!

Älskar dina stolar till ditt matsals-bord, så vackra!!

Önskar dig en fin Måndag!
Kramar Clara

Solstrimmor sa...

Håller med. Kul att plocka fram och dona men skönt att ta bort allt och fylla på med dom älskade tulpanerna!

Kram Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra att du fått fart på bildöverföringen, många har nog installerat google chrome nu.
Håller med om att det är ganska skönt och plocka bort julsakerna, det blir ljust och fint.
Kramar
AnnaMaria

susie @ persimmon moon cottage sa...

Your home is beautiful. So bright and pretty. I am happy that you were able to get your pictures to insert into the blog. I also had to go to Google Chrome today, for the same reason.

Bleudelavande sa...

So happy that you are able to publish your lovely pictures again!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Här är det en till som det är stökigt hos i dag men rent blir det när alla julsakerna fått plockas bort. Lite svårt har jag att skiljas från maileg nissarna så synd att bara ha dom framme en månad per år. Ha en fin dag/Kram Theres

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ja visst blir det rent å luftigt på något vis när man får bort julsakerna igen.
Skönt det funkade med datorn sedan, jag fick oxå skaffa annan webbläsare.
Kram Jennie

vitadrömmarobusigabarn sa...

Skönt att det löste sig!
Visst blir det lite tomt efter julen
Önskar dig en god fortsättning
kramar Tina

Träning Inredning Inspiration sa...

Bra att det löste sig med bilderna!
Fint och vitt du har hemma på bilden.

Önskar dig en bra start på veckan!

Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Härligt att det löste det sig.
Vi har också google chrome.
Men nu det sista året så har jag j bloggat via min mobil.
Likaså alla bilder. Men det var faktiskt ett av mina nyårslöften att börja blogga via datan.
Men jag slutade då när min Picasa förssvann.
Kan det vara att man måste betala för det att kunna använda ?
Så härligt det blev hos dig .
Det vlir ju rent.
Jag ska nog plocka bort Julen idag.
Hann inte mmed det i helgen.

Ha en fin vecka fina du !

En varm kram från mig

Min Skattkammare sa...

Ja, tänk så mycket man hinner dra fram.....!! Men det är ju en del av charmen. ;o)
Fint och städat har du och våren behöver inte bli rädd för nån tomte som står och lurar i nåt hörn....;o)
Vad bra att jag kikade in här....nu har jag fått tips hur jag ska göra med mitt bildöverförande som inte heller funkar. Tröttsamt!! :o(
Kram på dig!
Kicki

hemma hos lilla mej sa...

Härligt att plocka bort julen.Ha en skön start på nya veckan fina du .Kramar Rita ♥

Anonym sa...

Herlig små sopper du har hatt til Jul:)
For en lekker spisestue du har:)
Ha en herlig uke
Klem Merete

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jag har också plockat bort julen, nästan i alla fall och det blir så rent på något vis. Älskar verkligen att plocka fram julen men visst är det skönt att få ta bort den också!

Kram
Petronella

Unknown sa...

Hej!
Kul att du fått i ordning på bilderna igen! Gillar att se ditt fina hem :) Visst är det skönt att städa bort julen. In med ljus och lite pastell..nu vill jag ha vår :P
Ha en fin dag! Kram

Ulrikeღ sa...

...es ist wieder so schön bei dir...

liebe Grüße
Kram <3
Ulrike

Sallys hus sa...

Hej hej!

Åå så där gör jag med...
In med allt på matbordet och sen ner i lådor.. Jag tänker varje år då jag plockar upp allt att jag ska lägga tillbaks det efter något slags system...hihi...men så blir det aldrig för när det ska ner...då ska det gå fort.
Men fdet blir rent...fast tomt...å mörkt...fast fräscht...fniss...
I dag har Sally sin sista hemmadag.. i morgon börjar ungarna skolan och hon får följa med mig till jobbet igen. Stackarn...hon ser lite sur ut då hon är här...det är nog inte världskul att ligga på mattes skrivbord och spejja ut genom fönstret....
I dag är jag såååå trött..
måste börja komma i säng tidigare på kvällarna...
Kram Katarina

Kallholmen sa...

Vi har varit en hel vecka i STHLM och när jag kommer tillbaka har inte granen barrat ett enda barr...hur länge får den vara kvar då? Jag är ju så sen med att få in Julen så jag får nog njuta ett tag till.
Gott nytt år på dig och tack för dina underbara blogginlägg, jag är superdålig att kommentera men jag läser dem ofta.
Kram Carolina.

G:a Affären sa...

Så fint det blev även om jag gillar att se när andra, också, har det stökigt.
Nu för tiden går inget julpynt sönder här hemma och det utökas med något varje år.
Igår var jag och hämtade en ljusängel och en tomte som jag väntat på sedan strax efter jul. De stod i skylten och var till salu! De ska också ner i kartonger bland julsakerna.
Apropå källare, är det inte dax att visa din fina tvättstuga igen?
Skönt att det löste sig med Google chrome!

Kramar
Cia

LOPPISLIV sa...

Ohhh så fint du har det Anette, underbar bild, ser så fräscht och vackert ut. Visst blir det en ren härlig känsla när julpyntet åker ut :-)

Vad bra att det fungerade med google chrome. Ha nu en toppenfin vecka!! Kraaaam Paula

Gabriella sa...

Så härligt med ljusa kulörer! Ser fint ut hos dig! Jag längtar efter vita tulpaner nu känner jag=)

Veronicas Lantliv sa...

Hej. Halkade in här av en slump men vilken härlig blogg du har. Håller med dig med julgrejerna. Roligt att ta fram men lika roligt att plocka bort :)

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jag tog ut julen idag, men hade väldigt lite grejer framme. Väntar till nästa år då det känns lite roligare att pynta!!!!
Kram och god fortsättning på året!!

Min väg tillbaka sa...

Så ljust och härligt :)

Charlotte sa...

Så jätte fina bilder...Jag blir inspererad