måndag 10 mars 2014

Frukost bussen

 Här hemma har vi en plåtburk som är en buss, där förvarar vi vårt knäckebröd. Och den här plåtburken den har vi haft länge, ovanligt för att vara mig jag ändrar ju och byter ut väldigt ofta, men den här den har fått hänga med i över 20 år nu !!


 Vi köpte den då vi semestrade i min gamla hemstad Ljungby i Småland, då var vår äldsta dotter liten. Jag föll för den på en gång...


Och ni kan ju förstå att den är lite nostalgisk nu, många fina frukoststunder har vi haft med bussen, dottern pekade och pratade om alla som sitter i fönstren i bussen...och lite kul då jag såg att ` Leila bakar ` har en likadan hemma hos sig, jag följer henne på instagram. Har ni någon nostalgi sak hemma hos er, som ni håller extra kär ?
Ha det så bra
Kraaam Anette

15 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilken söt och rolig liten buss! Kan tro att den är dig kär! Oh ja, massor av saker… Som är helt omöjliga att göra sig av med, som gamla tekannor och teburkar… No no no no…:)

Kraam
Petromella

G:a Affären sa...

Vilken charmig burk! Det måste vara spännande som barn att fantisera om alla passagerare. En burk med proveniens (lärt mig genom antikrundan!!) på frukostbordet.
Kul att du såg en likadan hos Leila, jag kollar också gärna in hennes fina rekvisita.

Önskar dig en fin start på nya veckan!
Kramar
Cia

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla charmig plåtburk .Önskar dej en fin start på nya veckan .Kramar Rita





Sallys hus sa...

Hej hej!
Men åå så fin o va gulligt minne..;)
Jag har en plåtburk som vi har sockerbitar i som jag köpte på en skolresa i gamla stan då jag gick på gymnasiet....;)
Ha en fin dag!
Kram Katarina

nillashalsaharmoni sa...

Åh, vilken söt liten buss! Kan förstå att den har bidragit till roliga, underfundiga och goda samtal i familjen! Viktigt att spara en del saker ifrån det att barnen varit små!
Hälsningar, Gunilla

LOPPISLIV sa...

Den är jättesöt din lilla plåtburk, charmig!! Och bra förvaring också ju!!
Vissa saker vill man inte byta ut, blir nostalgi på något vis :-)
Ha en fin måndag!!
Kram Paula

Rost och rädisor sa...

Underbar burk! En sån skulle jag köpa direkt om jag "sprang på den".
Jag har några handblåsta stora glasburkar, 3 l och 5 l, ojämna med lätt bubbligt glas och rullad kant. Dom används till olika saker beroende på årstid. Nu är den ena fylld av urblåsta ägg i olika färger och storlekar. Ibland arrangerar ja blommor och lökar i och andra gånger har jag dem till snören och småsaker.
Skulle sakna dem mycket om de försvann.

Allt gott
/Anette

Thyrasgård sa...

Men åh! Den där burken skulle man inte säga nej till, verkligen superfin!

Tinas bo sa...

Tycker det är härligt at du har haft burken sååå länge!! :)
Jag har en saltburk i plast som hängt med sen jag med 18 flyttade hemifrån. Den står naturligtvis i kryddskåpet, för ful för att synas, men sååå praktisk.. :)

Jag längtar efter den dagen, då jag kan säga Farväl på jobbet. Det har varit skitjobbigt och det är inte "kul" att jobba där längre.
Men jag måste hålla ut tills jag sparat ihop till flytten hem...

Skönt att du mår bra på ditt nya jobb!

Varm kram
Tina

n o r d i n g å r d e n sa...

Urläcker frukostburk! Vilken tur du inte gjort dig av med den! När jag såg minibilden tänkte jag först, aha, fina plåtburkar inkomna till Handplockat, en sån vill ja ha till mina flingor! Men... så var det ju inte, helläcker!!!!!!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Så himla fin!!!
Och kul att du haft den så länge
Ha en fin kväll
Kram Tina

Anonym sa...

Hej !
Ja,min porslinsskål med lock som det står NIVEA med blåa blommor på. Fick den av mina föräldrar som varit i Tyskland på 70-talet/ Christina i Gävle

Annas skattkammare sa...

Ja vissa saker får liksom hänga med i ur och skur, man tröttnar aldrig på dem..
Kram Anna

Anonym sa...

Allt jag har är speciellt för mig och jag har hur svårt som helst att "rensa". Bland det käraste är en liten sliten vit gräddkanna i porslin som min farmor, född 1882, hade grädden till kaffet i. Din "buss" är jättecharmig!

Rosa i huset i vitt sa...

Jättecharmig burk
kram Rosa