måndag 3 mars 2014

Kan man samla på järnsängar ?

 Jaa, man kan nog det, för jag har en liten samling....Jag tycker sååå mycket om gamla järnsängar. Vi har två i vårt sovrum och i gästrummet står en till, och sen så har jag några små leksaks sängar...




 De har jag hittat på auktioner och loppisar genom åren...


Visst är de väl söta, tänk vilka fina leksaker de hade förr alltså,( inget plast rackel som vi har i dagens leksaker ) ...och de små järnsängarna är fina än i denna dag. Jag har mina som prydnader och ibland ligger vår katt Maja i den större av sängarna.
Redan ny vecka , och idag blir en extra rolig dag för jag och min arbetskamrat Helen ska åka iväg till Luleå för inköp av Höstens kläder, sååå roligt det ska bli.
Kraaam Anette
P.s Så roligt att ni verkligen vill att jag ska vara med i Tv och Hela Sverige bakar, men tyvärr jag tänker inte söka, jag är verkligen ingen som kan baka utan recept och sen under så hård tidspress, men hade det varit inredning, jaa då kanske jag hade ställt upp..fniss...

11 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Ett härligt sätta att börja veckan med Helen :)
Så fina sängar...
Det är nåt som jag har alltid gillat men tänk att jag inte ha än en enda.
Så många fina sängar du har :)
Håller med dig om kvaliten också.

Hoppas att du har haft en fin helg :)
Här hemma har i tagit det lugnt och i lördags hade jag och min A en egen tripp.
Så mycket fint det fanns. :)

Ha det så trevligt idag !

Kraaam

Tess på Tilda och Mamma sa...

Visst kan man samla på järnsängar, själv letar jag fortfarande efter min första och hoppas den dyker upp när jag minst anar det. Har letat en liknande din största barnsäng till lillans maileg kaniner men inte lyckats ännu. Så hoppas den kommer någon gång till mig.HA en fin dag/Kram Theres

hemma hos lilla mej sa...

Bara så läckert med järnsängar ! Ha nu en fin måndag vännen .Kramar Rita

Sallys hus sa...

Hej hej loppan!
Å vilka fina sängar du har där!
Va sött att Maja ligger i den ena.
Va kul att åka o köpa in kläder.. det är bra kul att få stå där o klämma, känna o välja.
Ha en toppendag!
Kram Katarina

Prinsessorna på Bellevue sa...

Underbara! Såklart man kan samla!!! Jättefina!

Kraam
Petronella

Mariette sa...

Så fina de var, din samling med sängar!

Kallholmen sa...

Så rolig samling...och ovanlig!
Kram Caro.

Annas skattkammare sa...

Hihi ja enligt min man kan man det! Jag har en i kontoret, en på altanen som fått flytta ut dit pga platsbrist, och en i trädgården. Men det är ju såå fint! Men kanske ska försöka hitta sådana små, lite smidigare storlek att samla på.. ;)
Hoppas inköpsresan var givande!
Kram Anna

sagra sa...

I was laughing,
For every size the fitting bed! Fantastic!
Hugs,
Sabrina

HWIT BLOGG sa...

Jamen visst kan man samla på järnsängar! Hur underbara är det inte!
Ja jag skulle inte heller vilja baka under tidspress och med en kamera framför mig..huuu...
det finns gränser!
Ha en skön vecka, ta hand om dig!
Kram,
Titti

G:a Affären sa...

Helt underbara sängar de där små! När jag ser den lilla med hjul kommer jag ihåg min granne, hon hade en sådan.
Och så har vi samma passion för de större. Tänk att du fick tag på två likadana till sovrummet, vilken lycka!
Katten Maja har bra smak hon!

Kramar
Cia