onsdag 28 maj 2014

Accentfärger

 Accentfärger har ni nog hört talas om, det är en extra färg i rummet som ni vill tillföra. I vårt nyrenoverade allrum har jag valt vitt och ljusgrått som bas, och som accentfärg tänker jag mig ljusrosa. Den färgen kan jag lätt byta ut efter årstid och humör. Här ser ni ljusrosa linnekuddar, accentfärger är lätta att byta ut så då kan man ha det i textilier och små föremål.


Här har vi det ljusrosa i ett band runt vasen och i rosornas färg. Jag väljer max tre färger i ett rum för att det ska bli lugnt och vilsamt, alltså vitt, grått och lite rosa.
Ha en fin dag alla bloggisar
Kraaam Anette

12 kommentarer:

Méa Strauß sa...

Oh Yes, you are so right not to clutter the room with many colors. My palette is very reduced too, and the little spots of color are like a little happy giggling to me. My pink is more into the cold shade, with a tiny bit of blue in it, like lilacs..., I love grey in all shades, and then, like a stage for it all, the whites. Like you showed me ;) Your calm atmosphere is so "ahhhh, this does so gooood" to me. The world is so full of shrieking colors and noise, so this is pure therapy :))
My dear friend, a wonderful day, thank you for inspiration, I will do a before and after today, Méa

Mee and Molly sa...

Underbart vackert..Kram MM

Annas skattkammare sa...

Blir jättefint med den färgkombinationen! Så fin rosa färg på kuddarna!
Kram Anna

LOPPISLIV sa...

Underbara färger ihop, puderrosa är så ljuvligt fint, och grått och vitt också. Toksnyggt!!
Har samma regel här hemma, högst tre färger i ett rum :-)
Ha en fin onsdag!
Kram Paula

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag gillar ljusrosa, och precis sådär tänker jag med färgerna också. Sen far det iväg åt alla håll. Kommer bli underbart fint där på övervåningen.
Kramar/AM

Gabriella sa...

Så vackert! Fint med accentfärger som piffar till:)

Gabriella sa...

Så vackert! Fint med accentfärger som piffar till:)

Prinsessorna på Bellevue sa...

Såå fint det blir!! Måste kännas underbart att det snart är klart!!

Kram kram
Petronella

Eleonora sa...

O så fina färger du har valt. Just den där svagt rosa färgen är även jag litet svag för. Hoppas du får en skön och fin helg.

Sommarkram från
Eleonora

HWIT BLOGG sa...

Underbara färger som man inte tröttnar på i första taget...
Önskar dig en skön helg!
Varm kram,
Titti

Tinas bo sa...

Ljuuuuvligt

Kraam Tina

Villa Björkenäs Backen sa...

Jätte fint !

Kram