fredag 12 september 2014

Före & efter

 Idag tänkte jag visa er några renoverings bilder, jag har visat bilderna förut då vi höll på med sovrumsrenoveringen, men jag kör på idag med lite före & efter bilder, det tycker jag är så kul..


 Ujj så det såg ut, här har vi rivit ända ner till timret, och vi hittade en gammal dörr öppning mitt i väggen, en öppning från förr...


 Panelat, målat och klart !! Det är ju hit man vill komma då man renoverar, då man står där med målar kramp i armen och undrar vad i helsike man har gett sig in på, känner ni igen det ? haa..haaa..


 Här ska panel upp...



 Panelen på plats och jag har målat tre varv...puuhh...


Pyntat och klart !! Järnsängarna på plats och nya lakan, här inne sover vi sååå gott.
Alltid då jag visar våra gamla järnsängar så får jag frågan var jag har köpt dom, och jag säger bara Blocket !! Där hittar man grejer, och på loppisar, det gäller att finkamma marknaden då man är på jakt efter något, tillslut får man napp !
Ha nu en jättefin fredag och helg alla bloggisar !
Kraaam Anette

8 kommentarer:

Pernilla sa...

Trevlig helg på dig, Anette! Alltid lika mysigt att läsa din inlägg.. Du får aldrig sluta :-)

Hälsningar Pernilla

lisashus sa...

Alltid lika kul att få se före- och efterbilder!
Ja,sicket jobb ni måste ha haft! Tur att man inte vet innan hur mycket som krävs!
Järnsängarna är verkligen suuuupersnygga!
Ha en fin helg du också!
Kram
Lisa

Home2tiny sa...

Vilket jobb o vilken skillnad. Det är lönen efter allt hårt slit att se hur fint det blev. Är själv på jakt efter ett skrivbord o finkammar Blocket osv, men inget napp än så länge. Trevlig helg. Kramisar Tina

Gabriella sa...

Åh så fint det blev! Och vilket jobb, duktiga ni är:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket vackert rum det blev, och allt det ser du varje morgon när du slår upp ögonen. Vit färg gör underverk.
Kramar/AM

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint det blev! Det är roligt att se före och efterbilder, tänk vad man kan förändra.
Kram,
Regina

Unknown sa...

så fint

G:a Affären sa...

Alla era renoveringar har jag följt med stort intresse och tycker det är roligt att se dem igen. Vilket oerhört jobb ni lagt ner, och vilket fint sovrum det blev! Järnsängarna är underbara och gör sig så fint mot det vita. Ja, det gäller att vänta tills det rätta fynden dyker upp!

Kramar
Cia