onsdag 15 juli 2015

Målning

 Det går inte an att ligga på latsidan då man har semester, nix, vi har ju en gård med ganska många hus och ni vet, de måste ju underhållas och ses över varje år, och det gör man på semestern, det är ju då man har tid och ork, så är det...vi hjälps åt och tar något projekt vardera,så nu håller jag på och se över vår lilla lekstuga, den som vi köpte till våra döttrar för 20 år sen...whaat, 20 år sen, vart tar tiden vägen alltså....


 Jag måste bättra på och ta bort det som sitter löst...stugan har varit röd en gång i tiden, men för några år sedan målade jag den vit, och den röda färgen har liksom synts igenom på en del ställen, så jag kör på och fixar det nu...


Lilla stugan som är som ett litet smycke i vår trädgård, man minns då man står här och skrapar, hur vi gräddade våfflor här inne, åt sommarens första glass, döttrarna hade övernattningar med kompisar, minnen då döttrarna var små...
Så nog är det värt att bevara denna lilla söta stuga...bara att skrapa på, återkommer då den är klar.
Kraaam Anette

2 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Önskade så hett att jag hade en när jag var liten och nu när vi har en. Vet jag inte om det är jag eller flickorna som är gladast... ;)

Kram
Petronella

Pernilla sa...

Tack! Nu gav du mig liten pusch att tag i målningen av vårt lusthus. Det behöver också skrapas och målas....;-) Ha det bra!