måndag 13 februari 2017

Bullbak i helgen

Igår hände det igen, jag bakade bullar !! Ni vet nu då jag har sååå mycket tid över , det känns så då jag inte har min lilla Nisse att gå ut med, det är väl en sak att vänja sig vid, jag kämpar med det varje dag, för i 13 års tid att ha en hund jaa det känns såå konstigt nu...för alla som har hund vet att det tar tid, man går ut flera ggr per dag och jaa ni förstår...nu är det liksom bara tomt...


Men alltså, då blev det kanelbullar igen, och jag gjorde kanelsnurror den här gången, med massor av kanel och kardemumma i fyllningen, för det gillar jag och alla andra i familjen också, kanelbullar finns det nåt bättre fika ? Mums...



Det går ganska fort ändå att baka bullar, jag gör alltid på en liter, mindre än så tycker inte jag att det är värt att göra...men det är jag det. Och det är en fin känsla det där då man fyller frysen med bullar :)
Jag kan tänka mig att i sommar kommer det att bli mycket trädgårdstid för mig, jag kan ju inte bara hålla på och baka :)



Och så belöningen, när man bakat och städat undan, att få sätta sig ner med en kopp kaffe och en nybakt bulle, finns det nåt bättre...mums...
Ha en fin start på veckan !!
kraaam Anette

3 kommentarer:

Vitasjutton sa...

Jag var utan min hund fre-sön då hon åkte med min dotter. Fy så tomt! Har mist en vovven en gång för längesedan som fick cancer:(. Såå tomt det blev:(.

Kramis/Heléne

Anonym sa...

Hoppas du hade en fin dag igår på Alla Hjärtans Dag! Vilka vackra rosor, finns det något ljuvligare än rosa rosor?

Kramar
Kerstin

Tonita sa...

I love the kitchen tile and also the kitchen sink faucet. Your pastries look so delicious.